Pregled bibliografske jedinice broj: 330747
Kroskulturalna usporedba Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK-45)
Kroskulturalna usporedba Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK-45) // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 58-58 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 330747 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kroskulturalna usporedba Upitnika emocionalne kompetentnosti (UEK-45)
(Cross-cultural comparison of the Emotional Skills and Competence Questionnaire (ESCQ-45))
Autori
Takšić, Vladimir ; Mohorić, Tamara
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost
/ Lopižić, Josip - Zagreb : Naklada Slap, 2007, 58-58
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emocionalna kompetentnost; UEK-45; kroskulturalna usporedba
(emotional competence; ESCQ-45; cross-cultural comparison)
Sažetak
Prema različitim rječnicima (Webster, Klaić) kompetetnom osobom se smatra ona koja je kvalificirana, sposobna, obrazovana i stručnjak u svom području. Postoji također i konstrukt percepcije osobne kompetentnost, koji je dio konstrukta osobne samoefikasnosti, a pokazuje uvjerenje u osobnu kompetentnost. U novije vrijeme se pojavio i pojam emocionalne kompetentnosti koji je usko povezan s konstruktom emocionalne inteligencije, jer naglašava efikasno funkcioniranje u emocionalno zasićenim situacijama. Često se zato spominje da je samoprocjenu emocionalne inteligencije kao osobine ličnosti najbolje shvatiti kao pokazatelj percepcije nečije emocionalne kompetentnosti. Na osnovi rezultata većeg broja istraživanja i analiza razvijen je Upitnik emocionalne kompetentnosti, sa 45 čestica (Takšić, 2002) koji procjenjuje tri aspekta emocionalne inteligencije (kompetentnosti): 1) sposobnost uočavanja i razumijevanja emocija (URE ; 15 čestica), 2) sposobnost izražavanja i imenovanja emocija (IIE ; 14 čestica) i 3) sposobnost upravljanja emocijama (UE ; 16 čestica). Sve skale imaju zadovoljavajuće pouzdanosti na različitim uzorcima, od α =0, 71 do α =0, 90. Upitnik emocionalne kompetentnosti (UEK-45) je preveden i validiran u nekoliko zemalja: Slovenija (Avsec, 2005), Španjolska (Extremera i Fernández-Berrocal, 2005), Portugal (Faria i Lima Santos, 2005), Švedska (Molander, Holmström i Jansson, 2005), Finska (Räty, 2005) i Japan (Toyota, 2005). Upitnik je pokazao zadovoljavajuće metrijske karakteristike u svim zemljama. Nešto lošiji rezultati dobiveni su na subskali Sposobnosti upravljanja emocijama, posebno u Finskom i Švedskom uzorku. Rezultati ispitanika na UEK-45 podjednaki su u svim zemljama, osim u Japanu, gdje ispitanici postižu niže rezultate na svim skalama kao i na ukupnoj mjeri emocionalne kompetencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka