Pregled bibliografske jedinice broj: 330724
Prikaz programa emocionalnog opismenjavanja
Prikaz programa emocionalnog opismenjavanja // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 55-55 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 330724 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prikaz programa emocionalnog opismenjavanja
(The program for emotional literacy)
Autori
Munjas Samarin, Radenka ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost
/ Lopižić, Josip - Zagreb : Naklada Slap, 2007, 55-55
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
emcionalno opismenjavanje; rječnik emocionalnih doživljaja; emocionalna inteligencija
(emotional literacy; vocabulary emotion; emotional intelligence)
Sažetak
Program emocionalnog opismenjavanja kao osnovnu ideju ima integraciju emocionalnog jezika i osobnih iskustava djece, s ciljem izgradnje njihovih emocionalnih vještina. Djeca uče imenovati, uspoređivati, vrednovati vlastita te mišljenja, osjećaje, ponašanje drugih ; artikulirano raspravljaju i pišu o osobnim iskustvima. Namjera je programa da djeca steknu rječnik izraza vezanih uz privatni emocionalni doživljaj, kroz seriju zadataka kojima se posvećuju u razredu i kod kuće. Zadaci se tiču razmišljanja o sebi, analize školskog materijala i tekućih događaja, obiteljskih interakcija, simboličkih reprezentacija riječi, razrednih diskusija te kreativnog pisanja. Namjera je prikazati program čiji su autori Marvin Maurer i Marc A. Brackett, a teorijski je utemeljen na Mayer-Salovey modelu emocionalne inteligencije i primjeren osnovnoškolskom uzrastu u dobi 10-12 godina. Lako je primjenjiv jer su sadržaji susreta uklopljeni u sadržaj drugih školskih predmeta (likovne umjetnosti, povijesti, književnosti i slično). Provodi se kroz tjedne susrete s voditeljem programa, pri čemu se na svakom susretu usvaja nova riječ za imenovanje osjećaja kroz 6 pažljivo osmišljenih koraka.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Vladimir Takšić
(autor)