Pregled bibliografske jedinice broj: 330720
Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija
Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija // Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost / Lopižić, Josip (ur.).
Zagreb: Naklada Slap, 2007. str. 54-54 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 330720 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Psihometrijske karakteristike dviju verzija Testa rječnika emocija
(Psychometric characteristics of the two version of the Vocabulary Emotion Test (VET))
Autori
Mohorić, Tamara ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Prevencija - (re)habilitacija - psihoedukacija - kroz interdisciplinarnost
/ Lopižić, Josip - Zagreb : Naklada Slap, 2007, 54-54
Skup
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa
Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
test rječnika emocija; emocionalna inteligencija; razumijevanje emocija
(vocabulary emotion test; emotional intelligence; emotional understanding)
Sažetak
Emocionalna inteligencija definira se kao skup sposobnosti uočavanja, razumijevanja, regulacije i upravljanja svojim i emocijama drugih osoba. Budući da se govori o sposobnostima, mjerenje tako definirane EI je prvenstveno usmjereno na testove. Od navedenog seta različitih sposobnosti, sposobnost koja se najbolje može operacionalizirati u formi testova inteligencije je razumijevanje emocija. Razumijevanje emocija ispituje se Testom rječnika emocija (Takšić, Harambašić i Velemir, 2003). Test rječnika emocija istih je formalnih osobina kao i subtest Rječnika iz baterije Kalifornijskih testova mentalne zrelosti (KTMZ), što znači da postoji zadana riječ i šest predloženih odgovora, od kojih je samo jedan točan prema Anićevom rječniku. Sve riječi u testu označavaju različita emocionalna stanja i birana su uz pomoć i sugestije eksperata koji se bave područjem emocija. Konačna verzija testa, dobivena nakon nekoliko preliminarnih istraživanja, sadrži 102 zadatka. Na uzorku srednjoškolaca Test rječnika emocija (TRE) pokazao je zadovoljavajuće metrijske osobine, uz pouzdanost od α =0, 91, a dobivene su značajne, ali umjerene korelacija s testovima inteligencije iz KTMZ. Najveća povezanost bila je s Testom rječnika iz iste baterije (r=0, 67), ali je nakon korekcije zbog atenuacije još uvijek ostalo 44% specifične varijance Testa rječnika emocija, što govori u prilog konvergentno-divergentnoj valjanosti. Kratka verzija testa sastoji se od 35 čestica (preuzetih iz originalnog testa), koje su imale najbolje metrijske karakteristike. Podaci dobiveni na uzorku srednjoškolaca pokazuju da je i kratka verzija testa zadržala dobru pouzdanost od α =0, 91, uz prosječnu korelaciju među česticama od 0, 22 (Šiljan, 2005).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka