Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 330564

Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma


Hrvatić, Neven
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma // Šesti susret pedagoga Hrvatske- Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije
Dubrovnik, Hrvatska, 2008. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 330564 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma
(Intercultural dimensions of national curriculum)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Skup
Šesti susret pedagoga Hrvatske- Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije

Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 08.04.2008. - 11.04.2008

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
interkulturalizam; interkulturalni odgoj i obrazovanje; kurikulum; interkulturalni kurikulum
(interculturalism; intercultural education; curriculum; intercultural curriculum;)

Sažetak
Interkulturalizam je izvorno zamišljen kao proces i akcija u kojem nema jednostavnog davanja i primanja, u kojem bi netko bio unaprijed aktivan, a netko pasivan, manje ili više važan, već je ravnopravan u odnosu, a različit po sadržaju. On dakle tek u suodnosu, razmjeni i susretu s drugima pokazuje svoju optimističku pretpostavku o spojivosti različitosti i međusobnom približavanju kroz aktivnu interakciju. Interkulturalizam pokušava izgraditi filozofiju uvažavanja i prožimanja, socijalno-etičko-jezičnu zaštitu manjina, dodire s nedovoljno poznatim i razumijevanje za gospodarske i druge međuovisnosti. Interkulturalni odgoj i obrazovanje, odnosno interkulturalno učenje podrazumijeva puno više od jednostavnog postojanja svjesnosti o različitosti. Činjenica je, da smo svi mi različiti na ovakav ili onakav način. Interkulturalno učenje znači i multikulturalno društvo u okvirima interkulturalnog područja učenja u kojem će se kompetencije temeljiti na otvorenosti, poštivanju i prihvaćenosti. U strukturiranju nacionalnog kurikuluma multukulturalno okružje predstavlja jednu od temeljnih odrednica. Definiranje bitnih kurikularnih sastavnica zavist će i od interkulturalnih predispozicija učenika (pravo na različitost, pridonos ostvarivanju jednakih mogućnosti i priprema za zajednički život u demokratskom društvu. Interkulturalni kurikulum temelji se na stečenim iskustvima učenika - znanjima, sposobnostima, vrijednostima i stavovima, a obuhvaća više komplementarnih dimenzija: kulturalnu (sposobnost interkulturalne komunikacije na lokalnom, nacionalnom i internacionalnom nivou), društvenu (suodnos u procesu poštivanja ljudskih prava, individualne i društvene odgovornosti i socijalne pravde - funkcije obitelji, poticanje suradnje, sudjelovanje u javnom životu), gospodarsku (osposobljavanje učenika za različite radne uloge i odgovornu potrošnju) i okolinsku (priprema za donošenje strateških odluka prema održivom razvoju). Kurikularni pristup pretpostavlja proces podložan stalnim promjenama u suglasju s postmodernom orijentacijom otvorenog odgoja, gdje škola prestaje biti samo mjesto stjecanja interkulturalnih spoznaja, već kontinuiranog "učenja" (su)života, suradnje, tolerancije, ravnopravnosti, u kojem neposredno sudjeluju učenici, učitelji, roditelji i okružje. Interkulturalni kurikulum stoga valja koncipirati prema boljem upoznavanju sebe, potom drugih, otkrivanju sličnosti i razlika, sagledavnju predrasuda i nakon toga suradnjom, ostvarivanju zajedničkih ciljeva.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Hrvatić, Neven
Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma // Šesti susret pedagoga Hrvatske- Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije
Dubrovnik, Hrvatska, 2008. (plenarno, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Hrvatić, N. (2008) Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma. U: Šesti susret pedagoga Hrvatske- Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije.
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2008}, keywords = {interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, interkulturalni kurikulum}, title = {Interkulturalne dimenzije nacionalnog kurikuluma}, keyword = {interkulturalizam, interkulturalni odgoj i obrazovanje, kurikulum, interkulturalni kurikulum}, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, Neven}, year = {2008}, keywords = {interculturalism, intercultural education, curriculum, intercultural curriculum, }, title = {Intercultural dimensions of national curriculum}, keyword = {interculturalism, intercultural education, curriculum, intercultural curriculum, }, publisherplace = {Dubrovnik, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font