Pregled bibliografske jedinice broj: 330366
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
Interkulturalni pristup nastavi glazbe // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 119-129 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 330366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
(An Intercultural Approach to Teaching Music)
Autori
Dobrota, Snježana ; Kovačević, Sonja
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 4
(2007), 1;
119-129
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba
(music pedagogy; interculturalism; pluralistic conception of teaching; Indonesian music)
Sažetak
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njene inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti, te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat direktnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Social Work Abstracts
- Sociological Abstracts
- Worldwide Political Science Abstracts