Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 330366

Interkulturalni pristup nastavi glazbe


Dobrota, Snježana; Kovačević, Sonja
Interkulturalni pristup nastavi glazbe // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 119-129 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)


CROSBI ID: 330366 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Interkulturalni pristup nastavi glazbe
(An Intercultural Approach to Teaching Music)

Autori
Dobrota, Snježana ; Kovačević, Sonja

Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 4 (2007), 1; 119-129

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
glazbena pedagogija; interkulturalizam; pluralistička koncepcija nastave; indonezijska glazba
(music pedagogy; interculturalism; pluralistic conception of teaching; Indonesian music)

Sažetak
Glazbena estetika, artikulirana putem kulturne hegemonije zapadne umjetničke glazbe, ima veliki utjecaj na sadržaj glazbene nastave. Takav način razmišljanja o glazbi ne može opravdati raznolikost praksi koje označava riječ glazba u suvremenom svijetu. Posljedice ograničene definicije glazbe, te implicitne tvrdnje o superiornosti koje takve tvrdnje artikuliraju, potkopavaju eksplicitne principe dobre prakse glazbene pedagogije. Nastavni programi zapadnih društava uglavnom su koncipirani od prihvatljivih glazbenih idioma koji pripadaju zapadnoj umjetničkoj tradiciji. Međutim, u kontekstu formalnog obrazovanja zalažemo se za pristup koji se temelji na prepoznavanju i prihvaćanju različitih glazbenih tradicija i kultura. U radu donosimo primjer indonezijske glazbe i mogućnost njene inkluzije u glazbenu nastavu u hrvatskim školama. Pluralističkim koncipiranjem nastavnog programa, glazbena nastava pridonosi estetskom odgajanju učenika, nadilaženju ograničenih svjetova kulturalno definirane realnosti, te razvijanju stvaralačke kritike, koja je rezultat direktnog kontakta s glazbom i promišljanja o njoj. Ovakva koncepcija glazbene nastave predstavlja conditio sine qua non razvoja glazbenog obrazovanja u školama kao distinktivne akademske discipline.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet u Splitu

Profili:

Avatar Url Sonja Kovačević (autor)

Avatar Url Snježana Dobrota (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Dobrota, Snježana; Kovačević, Sonja
Interkulturalni pristup nastavi glazbe // Pedagogijska istraživanja, 4 (2007), 1; 119-129 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
Dobrota, S. & Kovačević, S. (2007) Interkulturalni pristup nastavi glazbe. Pedagogijska istraživanja, 4 (1), 119-129.
@article{article, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2007}, pages = {119-129}, keywords = {glazbena pedagogija, interkulturalizam, pluralisti\v{c}ka koncepcija nastave, indonezijska glazba}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {Interkulturalni pristup nastavi glazbe}, keyword = {glazbena pedagogija, interkulturalizam, pluralisti\v{c}ka koncepcija nastave, indonezijska glazba} }
@article{article, author = {Dobrota, Snje\v{z}ana and Kova\v{c}evi\'{c}, Sonja}, year = {2007}, pages = {119-129}, keywords = {music pedagogy, interculturalism, pluralistic conception of teaching, Indonesian music}, journal = {Pedagogijska istra\v{z}ivanja}, volume = {4}, number = {1}, issn = {1334-7888}, title = {An Intercultural Approach to Teaching Music}, keyword = {music pedagogy, interculturalism, pluralistic conception of teaching, Indonesian music} }

Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::


  • Social Work Abstracts
  • Sociological Abstracts
  • Worldwide Political Science Abstracts





Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font