Pregled bibliografske jedinice broj: 329714
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju // Društvo i tehnologija / Plenković, Juraj (ur.).
Zagreb: Hrvatsko komunikološko društvo, 2007. str. 17-17 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 329714 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Mijenjanje odgojno-obrazovne prakse – put ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju
(Changing educational practice – way to qualitative changes in education)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Društvo i tehnologija
/ Plenković, Juraj - Zagreb : Hrvatsko komunikološko društvo, 2007, 17-17
Skup
Društvo i tehnologija
Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 28.06.2007. - 30.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
izravno mijenjanje odgojno-obrazovne prakse; obrazovne reforme; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; učenje
(direct changing of educational practice; educational reforms; reflective practice; professional improvement; learning)
Sažetak
U stručnoj i znanstvenoj literaturi navodi se veliki broj izvora koji izlažu i obrazlažu razloge neuspjeha reformi u svijetu, s naglaskom na neuspjehe mijenjanja odgojno-obrazovne prakse. Pozivajući se na mnoge autore (Bruner (2000), Fullan, (1993, 1999), Hopkins (2001) i dr.), u osnovi promišljanja ovog rada je teza da se prave, dugoročne, kvalitetne, promjene u odgoju i obrazovanju mogu dogoditi izravnim mijenjanjem odgojno-obrazovne prakse u ustanovi. Pri tom mijenjanje odgojno-obrazovne prakse u ustanovi, ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. Razumijevanje odgojno-obrazovne prakse povezano je sa stručnim usavršavanjem učitelja kao strategijom u procesu mijenjanja odgojno-obrazovne prakse na putu ka kvalitetnim promjenama u odgoju i obrazovanju. Radi se o profesionalnom usavršavanju učitelja kao kontinuiranom, cjeloživotnom procesu a refleksivnoj praksi kao permanentnoj strategiji učenja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)