Pregled bibliografske jedinice broj: 329711
Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse
Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007. str. 157-162 (plenarno, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 329711 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razvoj praktične kompetencije učitelja– put ka istraživanju i unapređivanju vlastite prakse
(The development of a practical competence of a teacher – a way to the research and professional improvement)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja
/ Babić, Nada - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007, 157-162
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
cjeloživotno učenje; kompetentnost; praktična kompetencija; profesionalni razvoj; refleksivna praksa; učitelj
(lifelong learning; competence; practical competence; professional development; reflexive practice; teacher)
Sažetak
Obrazovanje i profesionalni razvoj učitelja ključno je pitanje u svakoj zemlji, budući da je kvaliteta učiteljskog kadra jedan od glavnih činitelja koji djeluju na razinu obrazovnih postignuća učenika. S druge strane, u suvremenoj literaturi sve više autora ističe potrebna umijeća sadašnjih i budućih građana društva, koji svoje mjesto moraju pronaći u nacionalnom kurikulumu. To su: sposobnosti učiti kako učiti i druge meta-kognitivne ili misaone sposobnosti ; sposobnosti učenja u timu i na radnom mjestu ; sposobnosti sučeljavanja ili snalaženja u rješavanju novih, nepredvidljivih problema ; sposobnosti dobre verbalne komunikacije a ne samo pisane ; kreativne, inovativne i poduzetničke sposobnosti. Postavlja se pitanje koje su to kompetencije učitelja koje im pomažu da se nose sa zahtjevima društva znanja. U radu raspravljamo o osobnom i profesionalnom razvoju učitelja u čije središte promišljanja stavljamo razvoj praktične kompetencije. Kompetentnost određujemo kao razvojnu kategoriju koju uvelike određuje i spremnost na cjeloživotno učenje i istraživanje. A refleksivnu praksu povezujemo uz pojam cjeloživotnog učenja kao proces kontinuiranog osobnog usavršavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Lidija Vujičić
(autor)