Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 329696

Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja


Vujičić, Lidija
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 91-106 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)


CROSBI ID: 329696 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja
(Culture of educational institutions and teacher professional training)

Autori
Vujičić, Lidija

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 2 (2007), 2; 91-106

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni

Ključne riječi
kapacitet za promjene; kultura odgojno-obrazovne ustanove; refleksivna praksa; stručno usavršavanje; škola; učenje; učitelj
(capacity for change; culture of educational institutions; reflective practice; professional training; school; learning; teacher.)

Sažetak
O stručnom usavršavanju učitelja, autorica promišlja pozivajući se na mnoge autore, kao institucijskom razvoju u mijenjanju kulture odgojno – obrazovne ustanove koja na taj način povećava svoje kapacitete za kontinuirane promjene odgojno-obrazovne prakse, a ne samo implementaciju pojedinih inovacija. Posebno iz razloga što postojanje novih razrađenih kurikuluma, zakonskih akata i drugih propisa, koji određuju ili bi trebali usmjeravati odgojnu praksu, nije dostatno za njezino kvalitetno mijenjanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravlja kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Zastupa tezu o potrebi drugačijeg pristupa stručnom usavršavanju učitelja, usmjerenog na izravno istraživanje i mijenjanje osobne prakse. O stručnom usavršavanju učitelja promišlja kao o strategiji u procesu mijenjanja kulture odgojno – obrazovne ustanove. Vizija cjeloživotnog učenja i neprestanog profesionalnog razvoja zahtijeva učitelja koji će znati kritički razmišljati, koji je osposobljen za refleksiju i evaluaciju, koji zna potražiti ili osigurati preduvjete za razvoj svakog pojedinog učenika te koji zna poticati i podržavati učenike u procesu učenja. O učitelju se promišlja, prije svega, kao inicijatoru promjena, pokretaču za učenje, koji se brine za svoj osobni i profesionalni razvoj i koji je dio organizacije koja se razvija i uči, a o refleksiji kao značajnoj karakteristici profesionalnog razvoja učitelja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Vujičić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Vujičić, Lidija
Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 91-106 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
Vujičić, L. (2007) Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stručno usavršavanje učitelja. Magistra Iadertina, 2 (2), 91-106.
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2007}, pages = {91-106}, keywords = {kapacitet za promjene, kultura odgojno-obrazovne ustanove, refleksivna praksa, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, \v{s}kola, u\v{c}enje, u\v{c}itelj}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-3606}, title = {Kultura odgojno-obrazovne ustanove i stru\v{c}no usavr\v{s}avanje u\v{c}itelja}, keyword = {kapacitet za promjene, kultura odgojno-obrazovne ustanove, refleksivna praksa, stru\v{c}no usavr\v{s}avanje, \v{s}kola, u\v{c}enje, u\v{c}itelj} }
@article{article, author = {Vuji\v{c}i\'{c}, Lidija}, year = {2007}, pages = {91-106}, keywords = {capacity for change, culture of educational institutions, reflective practice, professional training, school, learning, teacher.}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-3606}, title = {Culture of educational institutions and teacher professional training}, keyword = {capacity for change, culture of educational institutions, reflective practice, professional training, school, learning, teacher.} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font