Pregled bibliografske jedinice broj: 329518
Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije
Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije // Proceedings of the 15th International Scientific Symposium Transport Systems 2008 / Rotim, Franko (ur.).
Zagreb: Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2008. str. 189-195 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 329518 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Suvremeni urbani prometni sustav – ključni čimbenik održivog razvoja grada Rijeke i tangentne regije
(Contemporary Urban TRraffic System – Key Factor in Sustainable Development of City of Rijeka and its Tangible RegionEGION)
Autori
Miloš, Ivan ; Maršanić, Robert ; Rafajac, Ozren
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Proceedings of the 15th International Scientific Symposium Transport Systems 2008
/ Rotim, Franko - Zagreb : Hrvatsko znanstveno društvo za promet, 2008, 189-195
Skup
International Scientific Symposium Transport Systems 2008 (15 ; 2008)
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 17.04.2008. - 18.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
urbani promet; održivi razvoj; cjelogodišnji turizam; integracija prometnih grana; lebdeća željeznica; ekologija i ekonomija.
(urban traffic; sustainable development; whole-year tourism; integration of traffic fields; levitating railway; ecology and economy)
Sažetak
Više nema nikakvih dvojbi da vrijeme jeftinih energenata i njihove dosadašnje količinske dostatnosti i raspoloživosti, predstavlja nepovratnu prošlost. Cijena sirove nafte je probila psihološku granicu od 100 $/barel već na početku 2008. godine, što je iznenadilo i ugledne europske i svjetske institucije za energetiku, čije su procjene ukazivale da će se ovaj čin dogoditi tek oko 2030. godine (cf. grafikon 1). Pored toga službeni statistički pokazatelji bilježe rapidni porast broja automobila koje pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem, čija intenzivna uporaba sve više ugrožava, ne samo održivi razvoj, nego i opstojnost zdravog života, osobito u većim i velikim urbanim sredinama, kao što su gradovi, među kojima je i grad Rijeka, sa svojim užim i širim funkcionalnim okruženjem. Sredinom sedamdesetih godina, prošloga stoljeća, započeto je mjerenje onečišćavanja zraka na području grada Rijeka i većih urbanih mjesta u njegovom bližem okruženju, što je bilo potaknuto početkom izgradnje većeg broja industrijskih pogona među kojima su, prerade sirove nafte i proizvodnja naftnih derivata te njihov transport, zauzimali važno mjesto. Početkom novog tisućljeća i stoljeća došlo je do intenzivnog razvoja gradskog i prigradskog prometa, čiju osnovicu čine cestovna motorna vozila koje pokreću motori s unutarnjim sagorijevanjem, odnosno koji koriste fosilna goriva kao pogonski energent, što je impliciralo drastično pogoršavanje ekoloških, sigurnosnih, prostornih, ekonomskih pa i socijalnih čimbenika života i održivog razvoja na tangiranom području. U novo-nastalim okolnostima pokrenuto je neformalno istraživanje uzroka i posljedica aktualnog stanja čiji su prvi rezultati pokazali da se učinkovito rješenje, detektirane problematike, treba i može pronaći u projektiranju i aplikaciji suvremenog sustava javnog urbanog prometa utemeljenog na vozilima koja ne koriste fosilna goriva, kao pokretačke energente. Prvi rezultati obavljenih simulacija, projektiranih rješenja, suvremenog prometnog sustava, pokazuju ne samo mogućnost rješavanja detektirane problematike održivog razvoja, nego i razvoja gospodarstva te cjelogodišnjeg urbanog i visoko profitnog turizma na tangiranom području, a što je prezentirano u ovome radu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Tehnologija prometa i transport
POVEZANOST RADA
Projekti:
116-1352598-2487 - Upravljanje logističkim procesima u turističkoj destinaciji (Mrnjavac, Edna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Veleučilište u Rijeci