Pregled bibliografske jedinice broj: 329260
Prezentacija projekta: Hrvatski centar za poljoprivredni marketing
Prezentacija projekta: Hrvatski centar za poljoprivredni marketing // Zbornik sažetaka (2. znanstveno - stručno savjetovanje hrvatskih voćara s međunarodnim sudjelovanjem)
Zadar, 2007. (ostalo, domaća recenzija, sažetak)
CROSBI ID: 329260 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Prezentacija projekta: Hrvatski centar za poljoprivredni marketing
(Presentation of project: Croatian Agriculture Marketing Center)
Autori
Cerjak, Marija ; Mesić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo
Izvornik
Zbornik sažetaka (2. znanstveno - stručno savjetovanje hrvatskih voćara s međunarodnim sudjelovanjem)
/ - Zadar, 2007
Skup
2. znanstveno - stručno savjetovanje hrvatskih voćara s međunarodnim sudjelovanjem
Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 13 - 15. ožujka
Vrsta sudjelovanja
Ostalo
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
aktivnosti centra; Hrvatski centar za poljoprivredni marketing; korisnici
(CRO-AgMRC; marketing)
Sažetak
Sažetak Primjena marketinga u poljoprivredi i proizvodnji hrane u Hrvatskoj je nedostatna. Marketinški način poslovanja se primjenjuje tek u nekolicini većih tvrtki prehrambene industrije, dok većina tvrtki iz poljoprivredne proizvodnje, a posebice obiteljska poljoprivredna gospodarstava nisu niti dovoljno upoznata s marketinškim načelima poslovanja. U Hrvatskoj ne postoji jedinstveno mjesto na kojem bi se mogle dobiti informacije potrebne za uspješno vođenje (obiteljskog) poljoprivrednog gospodarstva. Sveučilište u Iowa-i (SAD), u suradnji sa Sveučilištem u Kansasu i Sveučilištem u Kaliforniji je uspostavilo AgMRC (Agricultural Marketing Resource Center, www.agmrc.org), nacionalni elektronički centar koji ima za cilj prikupljanje i prenošenje informacija o poljoprivrednim i prehrambenim proizvodima s dodanom vrijednošću. Aktivnosti tog centra su slijedeće: - donosi informacije o mogućnostima za proizvodnju i plasman pojedinih proizvoda - prikuplja informacije o stanju i poslovnim trendovima na tržištu - daje informacije kako pokrenuti i voditi poduzeće, odnosno OPG - elaborira rezultate tržišnih i poslovnih istraživanja - utvrđuje nacionalne i lokalne izvore dodane vrijednosti u poljodjelstvu i preradi. Uspostava sličnog web centra u Hrvatskoj je od iznimnog značaja posebice za razvitak tržišno orijentiranih obiteljskih poljodjelskih gospodarstva. U suradnji s AgMRC iz SAD-a pokrenut je projekt stvaranja web stranica Hrvatskog centra za poljoprivredni marketing (HCPM). Cilj projekta koji financira USAID / DAI jeste razvitak elektroničkog Hrvatskog centra za poljoprivredni marketing. Centar bi pružao informacije o zakonskim i inim zahtjevima koji se moraju poštivati pri proizvodnji i preradi poljodjelskih proizvoda za tržište. Nadalje, u Centru bi se mogle dobiti informacije o mogućim kreditnim linijama i sredstvima koja stoje na raspolaganju za pokretanje/unaprjeđenje biznisa. Centar bi donosio ideje o novim proizvodima s dodanom vrijednošću, te iskustva pojedinih proizvođača koji su pokrenuli određeni biznis. Konačno, centar bi prikupljao informacije o stanju i trendovima na tržištu poljoprivredno-prehrambenih proizvod. Konačni korisnici informacija koje bi pružao Centar bi bili poljodjelci i prerađivači. Međutim, budući da relativno mali broj poljodjelaca koristi Internet izravni korisnici informacija bili bi savjetodavci koji bi te informacije prenosili poljodjelcima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb