Pregled bibliografske jedinice broj: 329250
Poznaju li potrošači Virovitičku papriku i što očekuju od njezine zaštite oznakom zemljopisnog podrijetla
Poznaju li potrošači Virovitičku papriku i što očekuju od njezine zaštite oznakom zemljopisnog podrijetla // Zbornik radova hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem / Pospišil, Milan (ur.).
Zagreb: Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007. str. 104-108 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 329250 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Poznaju li potrošači Virovitičku papriku i što očekuju od njezine zaštite oznakom zemljopisnog podrijetla
(Are consumers familiar with Virovitica pepper and what do they expect of its protected geographical origin)
Autori
Cerjak, Marija ; Mesić, Željka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Zbornik radova hrvatskih agronoma s međunarodnim sudjelovanjem
/ Pospišil, Milan - Zagreb : Agronomski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, 2007, 104-108
ISBN
978-953-6135-57-8
Skup
42. hrvatski i 2. međunarodni simpozij agronoma
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 13. - 16. veljače
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
virovitička paprika; anketno ispitivanje; potrošači; zaštita proizvoda oznakom zemljopisnog podrijetla
(virovitica pepper; survey; consumers; protected geographical indication)
Sažetak
Paprika iz Virovitičke regije je među prvim proizvodima u Hrvatskoj koji pripremaju dokumentaciju za zaštitu oznakom zemljopisnog podrijetla. Ovaj proizvod se proizvodi zadnjih 40 do 50 godina za tržišnu prodaju i dobro je poznat potrošačima širom Hrvatske. Posebnost virovitičke paprike proizlazi iz agro-pedoloških uvjeta regije u kojoj se uzgaja. Paralelno s pripremom dokumentacije za zaštitu zemljopisnog podrijetla virovitičke paprike, provodi se i marketinška priprema ovog proizvoda za tržište. Jedan od preduvjeta definiranja marketinške strategije jeste i poznavanje potrošača tog proizvoda. U ovom radu su prikazani rezultati istraživanja provedenog sa sto slučajno odabranih potrošača paprike u Virovitici i Zagrebu. Rezultati istraživanja su pokazali da paprika iz virovitičke regije ima dobar imidž među potrošačima, te su pokazali koja su to obilježja na koja potrošači prodaju pozornost prilikom izbora paprike. Oznaka zemljopisnog podrijetla nije poznata većini potrošača, dok potrošači koji znaju nešto o toj oznaci očekuju da bi ta oznaka trebala jamčiti kvalitetu i bolji imidž paprike, te povećati prodaju ali i prodajnu cijenu virovitičke paprike.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Agronomski fakultet, Zagreb