Pregled bibliografske jedinice broj: 329186
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme // Obrazovanje učitelja nekada i danas : zbornik radova / Kaich, Katalin ; Czekus, Geza (ur.).
Subotica: Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2008. str. 96-101 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 329186 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrazovanje učitelja u Hrvatskoj : nove paradigme
(Teacher education in Croatia : new paradigms)
Autori
Hrvatić, Neven ; Komar, Zvonimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Obrazovanje učitelja nekada i danas : zbornik radova
/ Kaich, Katalin ; Czekus, Geza - Subotica : Univerzitet u Novom Sadu, Učiteljski fakultet na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2008, 96-101
ISBN
978-86-87095-01-4
Skup
Obrazovanje učitelja nekada i danas
Mjesto i datum
Subotica, Srbija, 25.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
obrazovanje učitelja; pedagoška izobrazba; interkulturalne kompetencije
(teacher education; pedagogic approach; inter-cultural competencies)
Sažetak
Položaj učitelja u suvremenoj školi, u procesu odgoja i obrazovanja, danas je temeljno drugačiji nego u ranijim razdobljima. Izazovi budućnosti pojedinca i društva (globalnog svijeta) ogledaju se u pristupu i kvaliteti današnje škole, sustava odgoja i obrazovanja, ustroja sveučilišne nastave i novih (interkulturalnih) kompetencija učitelja, gdje njihov cjeloživotni stručni razvoj i pedagoško usavršavanje (Continuous Professional Development) postaju strateško pitanje u konceptualizaciji visokoškolske nastave. Izobrazba učiteljstva samo je u jednom dijelu pratila promjene znanstvenih, teorijskih i konceptualnih osnova u smjeru demokratizacije školskih sustava i promijenjenog školskog ozračja, a temeljne odrednice kurikuluma pedagoške izobrazbe učitelja rezultat su suodnosa teorijskog prisupa (znanja) i potrebnih nastavnih umijeća. Promjenama koje su zahvatile suvremenu školu, položaj i potrebne kompetencije učitelja postaju složenije, kako bi mogli odgovoriti na nove izazove.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1765 - Kurikulum socijalnih kompetencija i odnosa u školi (Previšić, Vlatko, MZOS ) ( CroRIS)
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb