Pregled bibliografske jedinice broj: 329089
Interkulturalizam i migracije: od interkulturnog obrazovanja do interkulturnog društva
Interkulturalizam i migracije: od interkulturnog obrazovanja do interkulturnog društva // Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije: program rada, sažeci predavanja
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2008. str. 39-40 (plenarno, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 329089 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturalizam i migracije: od interkulturnog obrazovanja do interkulturnog društva
(Interculturalism and Migration: From Intercultural Education to Intercultural Society)
Autori
Čačić-Kumpes, Jadranka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije: program rada, sažeci predavanja
/ - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2008, 39-40
Skup
Šesti susret pedagoga Hrvatske "Interkulturalna pedagogija i obrazovne komunikacije"
Mjesto i datum
Dubrovnik, Hrvatska, 08.04.2008. - 11.04.2008
Vrsta sudjelovanja
Plenarno
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
interkulturalizam; interkulturno obrazovanje; interkulturno društvo; migracije; etničke manjine
(interculturalism; intercultural education; intercultural society; migration; ethnic minorities)
Sažetak
Kada su sredinom sedamdesetih godina dvadesetoga stoljeća imigracijske zapadnoeuropske zemlje restriktivnim politikama usporile priljev stranih radnika iskristalizirala su se nova obilježja imigrantske populacije koja se ustalila u zemljama primitka. Njezino je sve očiglednije prisustvo razbilo iluziju monokulturnosti nacionalnih država i utjecalo na odluku o redefiniranju kulturnih politika u odnosu prema kulturnoj i etničkoj različitosti. U okrilju Vijeća Europe iznjedrena je koncepcija interkulturalizma koja predviđa uzajamnost, ravnopravno i punovrijedno sudjelovanje i razmjenjivanje između svih kultura u kontaktu. Kao i sve kulturne politike i interkulturalizam svoj glavni oslonac traži u obrazovanju. Premda je koncept interkulturnog obrazovanja bio iniciran brigom za manjinske zajednice migrantskoga podrijetla, od početka je bilo jasno da se reguliranje etničke i kulturne različitosti, čak i onda kada se na nju gleda jedino kao na posljedicu suvremenih migracija, ne može ograničiti samo na imigrante. Stoga interkulturno obrazovanje i jest koncipirano kao obrazovanje koje je pravedno prema različitosti, koje pridonosi osiguravanju jednakosti i koje priprema sve učenike na život u pluralnome demokratskom društvu. Na tom temelju izgrađuje se i interkulturalistička pedagogija, kompleksna teorija i praksa obrazovanja, čije je osnovno načelo stavljanje učenika u središte obrazovnoga procesa i shvaćanje da škola ne bi trebala određivati djetetov identitet i tako ga zatvarati u zadane okvire unaprijed utvrđenih značenja. Zato cilj interkulturnog obrazovanja nije samo stjecanje znanja o različitim kulturama. Polazeći od spoznaje da upoznavanje "drugih" podrazumijeva interakciju s njima unutar i izvan škole, uvođenje interkulturalističkoga projekta temeljilo se na već izgrađenome teorijskom konceptu interkulturnoga društva. Je li interkulturno društvo nova utopija, objektivna budućnost ili "treći put" kojim se već krenulo, predmet je prijepora.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
076-0762385-1516 - Interkulturni pristup etničkoj različitosti i identitet: Hrvatska – Europa (Čačić-Kumpes, Jadranka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za migracije i narodnosti, Zagreb
Profili:
Jadranka Čačić-Kumpes
(autor)