Pregled bibliografske jedinice broj: 328990
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje // Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 9 (2007), 1; 49-61 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
CROSBI ID: 328990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje
(Early Literacy in the Context of key Competencies for Lifelong Learning)
Autori
Stričević, Ivanka
Izvornik
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 9
(2007), 1;
49-61
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni
Ključne riječi
rana pismenost; obiteljska pismenost; cjeloživotno učenje; kompetencije za cjeloživotno učenje; odgoj u ranoj dobi; čitanje u ranoj dobi
(early literacy; family literacy; lifelong learning; competency for lifelong learning; early age education; early age reading)
Sažetak
Cjeloživotno učenje koncept je koji u sebi sadrži niz prijašnjih obrazovnih inicijativa usmjerenih na obrazovanje tijekom cijelog života, ali i unosi niz novina, jer naglašava osobni angažman pojedinca i samoučenje, a ne samo formalne i neformalne oblike obrazovanja odraslih, te uključuje učenje od najranije dobi. Ključne kompetencije cjeloživotnog učenja razvijaju se od rođenja, u obitelji, gdje se razvijaju osnove za mnoge vrste pismenosti, a ponajprije tzv. rana pismenost. Brojna su istraživanja pokazala da na razvoj rane pismensti i čitateljsku kulturu bitno utječu tri čimbenika: poticaji od strane odraslih, model roditelja i drugih odraslih koji čitaju te okruženost/izloženost djeteta odgovarajućim čitateljskim materijalima. Čitanje djetetu od najranije dobi osnova je razvoja predčitačkih vještina i temelj razvoja kompetencija cjeloživotnog učenja. O tome govore ne samo istraživanja o ulozi i važnosti čitanja djetetu i pričanja od najranije dobi nego i brojne međunarodne, nacionalne i lokalne kampanje koje su usmjerene na čitanje djeci i s djecom te na edukaciju roditelja u području rane pismenosti. Kroz primjere dobre prakse daju se smjernice o mogućim načinima poticanja obiteljske i rane pismenosti, te naglašava važnost izbora kvalitetnih materijala za čitanje djeci.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Ivanka Stričević
(autor)