Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 328990

Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje


Stričević, Ivanka
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje // Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 9 (2007), 1; 49-61 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)


CROSBI ID: 328990 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje
(Early Literacy in the Context of key Competencies for Lifelong Learning)

Autori
Stričević, Ivanka

Izvornik
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 9 (2007), 1; 49-61

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, stručni

Ključne riječi
rana pismenost; obiteljska pismenost; cjeloživotno učenje; kompetencije za cjeloživotno učenje; odgoj u ranoj dobi; čitanje u ranoj dobi
(early literacy; family literacy; lifelong learning; competency for lifelong learning; early age education; early age reading)

Sažetak
Cjeloživotno učenje koncept je koji u sebi sadrži niz prijašnjih obrazovnih inicijativa usmjerenih na obrazovanje tijekom cijelog života, ali i unosi niz novina, jer naglašava osobni angažman pojedinca i samoučenje, a ne samo formalne i neformalne oblike obrazovanja odraslih, te uključuje učenje od najranije dobi. Ključne kompetencije cjeloživotnog učenja razvijaju se od rođenja, u obitelji, gdje se razvijaju osnove za mnoge vrste pismenosti, a ponajprije tzv. rana pismenost. Brojna su istraživanja pokazala da na razvoj rane pismensti i čitateljsku kulturu bitno utječu tri čimbenika: poticaji od strane odraslih, model roditelja i drugih odraslih koji čitaju te okruženost/izloženost djeteta odgovarajućim čitateljskim materijalima. Čitanje djetetu od najranije dobi osnova je razvoja predčitačkih vještina i temelj razvoja kompetencija cjeloživotnog učenja. O tome govore ne samo istraživanja o ulozi i važnosti čitanja djetetu i pričanja od najranije dobi nego i brojne međunarodne, nacionalne i lokalne kampanje koje su usmjerene na čitanje djeci i s djecom te na edukaciju roditelja u području rane pismenosti. Kroz primjere dobre prakse daju se smjernice o mogućim načinima poticanja obiteljske i rane pismenosti, te naglašava važnost izbora kvalitetnih materijala za čitanje djeci.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti, Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
269-1221210-0728 - Čitateljske navike i informacijske potrebe građana Hrvatske (Jelušić, Srećko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb,
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Ivanka Stričević (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Stričević, Ivanka
Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje // Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 9 (2007), 1; 49-61 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, stručni)
Stričević, I. (2007) Rana pismenost u kontekstu ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 9 (1), 49-61.
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka}, year = {2007}, pages = {49-61}, keywords = {rana pismenost, obiteljska pismenost, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kompetencije za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, odgoj u ranoj dobi, \v{c}itanje u ranoj dobi}, journal = {Dijete i dru\v{s}tvo: \v{c}asopis za promicanje prava djeteta}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1332-3210}, title = {Rana pismenost u kontekstu klju\v{c}nih kompetencija za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje}, keyword = {rana pismenost, obiteljska pismenost, cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, kompetencije za cjelo\v{z}ivotno u\v{c}enje, odgoj u ranoj dobi, \v{c}itanje u ranoj dobi} }
@article{article, author = {Stri\v{c}evi\'{c}, Ivanka}, year = {2007}, pages = {49-61}, keywords = {early literacy, family literacy, lifelong learning, competency for lifelong learning, early age education, early age reading}, journal = {Dijete i dru\v{s}tvo: \v{c}asopis za promicanje prava djeteta}, volume = {9}, number = {1}, issn = {1332-3210}, title = {Early Literacy in the Context of key Competencies for Lifelong Learning}, keyword = {early literacy, family literacy, lifelong learning, competency for lifelong learning, early age education, early age reading} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font