Pregled bibliografske jedinice broj: 328987
Demokracija kao temeljna odgojna vrijednost
Demokracija kao temeljna odgojna vrijednost // Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta, 9 (2007), 2; 335-354 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 328987 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Demokracija kao temeljna odgojna vrijednost
(Democracy as the Fundamental Educational Value)
Autori
Maleš, Dubravka ; Stričević, Ivanka
Izvornik
Dijete i društvo: časopis za promicanje prava djeteta (1332-3210) 9
(2007), 2;
335-354
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
demokratsko društvo; odgoj za demokraciju; demokratsko okruženje; moralni odgoj; humane vrijednosti; demokratski odgoj
(democratic society; upbringing for democrarcy; democratic environment; moral education; human values; democratic upbringing)
Sažetak
Danas se puno govori o demokratskom društvu, o važnosti demokratskih odnosa, o demokratskom okruženju, demokratskom odgoju..., ali je malo onih koji razumiju što se konkretno pod tim podrazumijeva i kakvi se zahtjevi nameću pojedincu kao građaninu. Značajniji pomaci u uspostavljanju demokracije u društvu učinjeni su tijekom XX. stoljeća kada su na međunarodnom planu uloženi značajni napori ka zaštiti temeljnih ljudskih prava i sloboda kao pretpostavci i uvjetu za razvoj društva mira i demokracije. O razvijenosti demokracije u društvu ovisi kvaliteta života pojedinca i čitave društvene zajednice. U suvremenom svijetu demokracija je postala ideal društvenih odnosa te predstavlja temeljnu društvenu vrijednost. Demokracija nije gotovo, postignuto stanje, već proces u kojem se teži postizanju tog ideala. A da bi se taj ideal postigao, potrebno je djecu i mlade odgajati i obrazovati da budu odgovorni članovi društva te kod njih razvijati sustav vrijednosti koji će im omogućiti izgradnju demokratskog društva.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb