Pregled bibliografske jedinice broj: 328715
Interkulturno obrazovanje u europskom kontekstu: analiza kurikuluma odabranih europskih zemalja
Interkulturno obrazovanje u europskom kontekstu: analiza kurikuluma odabranih europskih zemalja // Metodika, 8 (2007), 15; 373-407 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 328715 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Interkulturno obrazovanje u europskom kontekstu: analiza kurikuluma odabranih europskih zemalja
(Intercultural Education in the European Context: Analysis of Selected European Curricula)
Autori
Puzić, Saša
Izvornik
Metodika (1332-7879) 8
(2007), 15;
373-407
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
interkulturno obrazovanje; multikulturno obrazovanje; identitet; jezik; kompenzacijsko obrazovanje; manjine; kulturna raznolikost; obrazovna politika
(intercultural education; multicultural education; identity; language; compensational education; minorities; cultural diversity; educational policy)
Sažetak
U prvom dijelu analiziraju se najvažnije etape razvoja interkulturnog obrazovanja, te se razmatra teorijska pozadina ovoga specifično europskog obrazovnog koncepta. Autor ukazuje na deklarativnu opredijeljenost europskih zemalja za interkulturni pristup (prvenstveno kroz rad Vijeća Europe i drugih europskih institucija), no istodobno i na njegovu nedovoljnu afirmiranost u praksi, što se, među ostalim, ogleda i u činjenici da (još) ne postoji zajednički europski model interkulturnog obrazovanja. Polazeći od ove konstatacije, u drugom se dijelu analizira na koji se način, programski, u pojedinim zemljama, odnosno njihovim nacionalnim kurikulumima, promiče kulturna raznolikost. Na temelju analize elemenata interkulturnog obrazovanja u kurikulumima odabranih zemalja, autor ističe različitost pojedinih pristupa, te ih sažima u tri osnovna tipa: liberalni, multikulturni i interkulturni. Prema autoru, dobivena tipologija potvrđuje tezu da su interkulturne politike i dalje, u osnovi, nusproizvodi općih nacionalnih obrazovnih i kulturnih politika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Sociologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Institut za društvena istraživanja , Zagreb
Profili:
Saša Puzić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Education Research Abstracts Online
- Contents Pages in Education