Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 328492

Značajke željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora


Bakić, Milan
Značajke željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora, 2008., diplomski rad, Metalurški fakultet, Sisak


CROSBI ID: 328492 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Značajke željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora
(Characteristics of cast irons for automotive engine thermomechanical loaded parts)

Autori
Bakić, Milan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Metalurški fakultet

Mjesto
Sisak

Datum
08.04

Godina
2008

Stranica
70

Mentor
Unkić, Faruk

Ključne riječi
sivi lijev ; nodularni lijev ; mikrostruktura ; povišene temperature ; oksidacija
(gray iron ; ductile iron ; microstructure ; elevated temperatures ; oxidation)

Sažetak
U ovom radu razmatrana je primjena željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora. Uzorci perlitnog sivog lijeva kvalitete HRN EN GJL 250, feritnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS 400-18LT, perlitnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS 500-7, feritnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS SiMo i austenitnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS XNiSiCr 20-2 zagrijavani su na temperaturu od 550°C i 850°C u trajanju od 5h. Rezultati ispitivanja pokazuju da je tijekom zagrijavanja došlo do oksidacije, porasta mase i mikrostrukturnih promjena u uzorcima. Kod svih analiziranih željeznih ljevova tijekom žarenja na 850°C nastao je deblji oksidni sloj i veći prirast mase nego tijekom žarenja na 550°C. Tijekom žarenja na 550°C i 850°C u uzorcima perlitnog sivog lijeva kvalitete HRN EN GJL 250, feritnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS 400-18LT, perlitnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS 500-7 i feritnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS SiMo došlo je raspada perlita i povećanja udjela ferita. Najveća otpornost na oksidaciju, odnosno najmanja debljina oksidnog sloja i najmanji porast mase nakon žarenja kod temperatura 550°C i 850°C prisutan je kod austenitnog nodularnog lijeva kvalitete HRN EN GJS XNiSiCr 20-2, potom slijedi feritni nodularni lijev kvalitete HRN EN GJS SiMo, zatim feritni nodularni lijev kvalitete HRN EN GJS 400-18LT i perlitni nodularni lijev kvalitete HRN EN GJS 500-7. Najlošiju otpornost na oksidaciju pokazao je perlitni nodularni lijev kvalitete HRN EN GJL 250.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Metalurgija



POVEZANOST RADA


Projekti:
124-0000000-1503 - Skrućivanje metalnih odljevaka (Unkić, Faruk, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Metalurški fakultet, Sisak

Profili:

Avatar Url Faruk Unkić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Bakić, Milan
Značajke željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora, 2008., diplomski rad, Metalurški fakultet, Sisak
Bakić, M. (2008) 'Značajke željeznih ljevova za termomehanički opterećene dijelove automobilskog motora', diplomski rad, Metalurški fakultet, Sisak.
@phdthesis{phdthesis, author = {Baki\'{c}, Milan}, year = {2008}, pages = {70}, keywords = {sivi lijev, nodularni lijev, mikrostruktura, povi\v{s}ene temperature, oksidacija}, title = {Zna\v{c}ajke \v{z}eljeznih ljevova za termomehani\v{c}ki optere\'{c}ene dijelove automobilskog motora}, keyword = {sivi lijev, nodularni lijev, mikrostruktura, povi\v{s}ene temperature, oksidacija}, publisherplace = {Sisak} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Baki\'{c}, Milan}, year = {2008}, pages = {70}, keywords = {gray iron, ductile iron, microstructure, elevated temperatures, oxidation}, title = {Characteristics of cast irons for automotive engine thermomechanical loaded parts}, keyword = {gray iron, ductile iron, microstructure, elevated temperatures, oxidation}, publisherplace = {Sisak} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font