Pregled bibliografske jedinice broj: 328490
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 107-121 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
CROSBI ID: 328490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju
(SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES: REFLECTION ON DIFFICULTIES WITH LANGUAGE, READING AND WRITING)
Autori
Lenček, Mirjana ; Blaži, Draženka ; Ivšac, Jasmina
Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 2
(2007), 2;
107-121
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni
Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; disleksija; posebne jezične teškoće; specifične teškoće učenje
(lifelong education; dyslexia; particular language difficulties; specific learning difficulties)
Sažetak
Koncepcija cjeloživotnoga učenja kao izvjesna "nova filozofija" odgoja i obrazovanja postala je jedan od slogana reformi obrazovanja u suvremenome svijetu. Taj i takav trend naročito je važan sa stanovišta "korisnika" raznih oblika sustavnoga odgoja i obrazovanja, a posebno djece i osoba sa specifičnim teškoćama učenja. Znanje, vještine i sposobnosti – ono što se umije učiniti ; interesi, sklonosti, stavovi, navike, sustav vrijednosti – ono što se hoće učiniti ; dispozicije – ono što se može učiniti – krug su unutar kojega je potrebno pronaći načine za ostvarivanje prava na odgoj i obrazovanje djeteta s teškoćama u razvoju, odnosno bilo kakvom posebnom potrebom. Spoznaje o - "postojanju problema" – odstupanja od urednoga razvoja u područjima komunikacije, jezika, govora, čitanja i pisanja, a onda i o teškoćama učenja, - fenomenu specifičnosti teškoća i potreba kod djece, - načinima za dobivanje pomoći, - postupcima ublažavanja posljedica specifičnih teškoća učenja približavaju nas ostvarivanju prava djece s dijagnozom specifičnih teškoća u smislu shvaćanja posebnosti i približavanja njihovim osobnim interesima, potrebama i pravima, naročito pravu na sudjelovanje (Konvencija o pravima djeteta ; 1989). Takvo zbližavanje ide k deklarativnome ostvarivanju principa kvalitete sustava odgoja i obrazovanja za sve – jednake i "manje jednake".
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb