Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 328490

Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju


Lenček, Mirjana; Blaži, Draženka; Ivšac, Jasmina
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 107-121 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)


CROSBI ID: 328490 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju
(SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES: REFLECTION ON DIFFICULTIES WITH LANGUAGE, READING AND WRITING)

Autori
Lenček, Mirjana ; Blaži, Draženka ; Ivšac, Jasmina

Izvornik
Magistra Iadertina (1846-3606) 2 (2007), 2; 107-121

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, stručni

Ključne riječi
cjeloživotno obrazovanje; disleksija; posebne jezične teškoće; specifične teškoće učenje
(lifelong education; dyslexia; particular language difficulties; specific learning difficulties)

Sažetak
Koncepcija cjeloživotnoga učenja kao izvjesna "nova filozofija" odgoja i obrazovanja postala je jedan od slogana reformi obrazovanja u suvremenome svijetu. Taj i takav trend naročito je važan sa stanovišta "korisnika" raznih oblika sustavnoga odgoja i obrazovanja, a posebno djece i osoba sa specifičnim teškoćama učenja. Znanje, vještine i sposobnosti – ono što se umije učiniti ; interesi, sklonosti, stavovi, navike, sustav vrijednosti – ono što se hoće učiniti ; dispozicije – ono što se može učiniti – krug su unutar kojega je potrebno pronaći načine za ostvarivanje prava na odgoj i obrazovanje djeteta s teškoćama u razvoju, odnosno bilo kakvom posebnom potrebom. Spoznaje o - "postojanju problema" – odstupanja od urednoga razvoja u područjima komunikacije, jezika, govora, čitanja i pisanja, a onda i o teškoćama učenja, - fenomenu specifičnosti teškoća i potreba kod djece, - načinima za dobivanje pomoći, - postupcima ublažavanja posljedica specifičnih teškoća učenja približavaju nas ostvarivanju prava djece s dijagnozom specifičnih teškoća u smislu shvaćanja posebnosti i približavanja njihovim osobnim interesima, potrebama i pravima, naročito pravu na sudjelovanje (Konvencija o pravima djeteta ; 1989). Takvo zbližavanje ide k deklarativnome ostvarivanju principa kvalitete sustava odgoja i obrazovanja za sve – jednake i "manje jednake".

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-0131484-1488 - Više kortikalne funkcije i jezik: razvojni i stečeni poremećaji (Kovačević, Melita, MZOS ) ( CroRIS)
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Lenček, Mirjana; Blaži, Draženka; Ivšac, Jasmina
Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju // Magistra Iadertina, 2 (2007), 2; 107-121 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, stručni)
Lenček, M., Blaži, D. & Ivšac, J. (2007) Specifične teškoće učenja: Osvrt na probleme u jeziku, čitanju i pisanju. Magistra Iadertina, 2 (2), 107-121.
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Bla\v{z}i, Dra\v{z}enka and Iv\v{s}ac, Jasmina}, year = {2007}, pages = {107-121}, keywords = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, disleksija, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, specifi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enje}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-3606}, title = {Specifi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enja: Osvrt na probleme u jeziku, \v{c}itanju i pisanju}, keyword = {cjelo\v{z}ivotno obrazovanje, disleksija, posebne jezi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e, specifi\v{c}ne te\v{s}ko\'{c}e u\v{c}enje} }
@article{article, author = {Len\v{c}ek, Mirjana and Bla\v{z}i, Dra\v{z}enka and Iv\v{s}ac, Jasmina}, year = {2007}, pages = {107-121}, keywords = {lifelong education, dyslexia, particular language difficulties, specific learning difficulties}, journal = {Magistra Iadertina}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-3606}, title = {SPECIFIC LEARNING DIFFICULTIES: REFLECTION ON DIFFICULTIES WITH LANGUAGE, READING AND WRITING}, keyword = {lifelong education, dyslexia, particular language difficulties, specific learning difficulties} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font