Pregled bibliografske jedinice broj: 328023
Osnove održavanja kolosijeka
Osnove održavanja kolosijeka // DANI PROMETNICA - Tehnički, ekonomski i ekološki aspekti / Lakušić, Stjepan (ur.).
Zagreb: Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 2008. str. 341-369
CROSBI ID: 328023 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Osnove održavanja kolosijeka
(Maintenance of track)
Autori
Lakušić, Stjepan ; Ahac, Maja
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, stručni
Knjiga
DANI PROMETNICA - Tehnički, ekonomski i ekološki aspekti
Urednik/ci
Lakušić, Stjepan
Izdavač
Zavod za prometnice Građevinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
Grad
Zagreb
Godina
2008
Raspon stranica
341-369
ISBN
978-953-6272-26-6
Ključne riječi
Kolosijek, održavanje, izvođenje radova, obnova željezničkog tunela
(Track, maintenance, track renewal works, renovation of railway tunnel)
Sažetak
Radovi na održavanju kolosijeka u eksploataciji nužni su za osiguranje sigurnog i udobnog odvijanja prometa. U toku eksploatacije pruge, kolosiječna oprema izložena je statičkim i dinamičkim naprezanjima uslijed prometnog opterećenja te različitim vremenskim utjecajima i drugim vanjskim djelovanjima (kemijske prirode, vegetacije) koja uzrokuju pojavu oštećenja i gubitak potrebne kvalitete pojedinih elemenata kolosiječne konstrukcije. Troškovi održavanja željezničke infrastrukture glavni su element fiksnih troškova željezničkih sustava. Pri izvođenju radova na održavanju kolosijeka, bilo da se radi o zamjeni dotrajalih komponenti kolosijeka, popravcima oštećenih elemenata gornjeg ustroja ili remontu pruge, dolazi do smanjenja kapaciteta odnosno prijevozne i propusne sposobnosti pruge. Razlog tog smanjenja je potreba za zatvorom pruge prilikom izvođenja radova na održavanju, potreba za privremenim ograničavanjem brzine na dionicama na kojima se izvode ti radovi te promjenama u voznom redu vlakova. Kako bi se umanjio negativan utjecaj radova na održavanju ili obnovi na kapacitet pruge nužno je smanjiti opseg i učestalost tih radova, uspostaviti koordinaciju između različitih aktivnosti na održavanju, skratiti potrebno vrijeme zatvora pruge te unaprijediti proces planiranja radova. Vrlo velik utjecaj na održavanje postojećih i izgradnju novih pruga ima odabrani tip gornjeg ustroja – tip tračnica, vrsta pragova, kolosijek sa ili bez zastorne prizme. U radu je prikazan i primjer obnove Arlberg tunela u Austriji.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Građevinarstvo
POVEZANOST RADA
Projekti:
082-0000000-2185 - Buka i vibracije na tramvajskim i željezničkim kolosijecima (Lakušić, Stjepan, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Građevinski fakultet, Zagreb