Pregled bibliografske jedinice broj: 327850
Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva
Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor, 2008 (monografija)
CROSBI ID: 327850 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Djeca u opasnosti! Odgovornost obitelji, škole i društva
(Children in Denger!Responsibility family, school and society)
Autori
Zloković, Jasminka ; Olga Dečman Dobrnjič
Ostali urednici
Vrgoč, Hrvoje
Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Autorske knjige, monografija, znanstvena
Izdavač
Hrvatski pedagoško-književni zbor
Grad
Zagreb
Godina
2008
Stranica
128
ISBN
978-953-6134-67-0
Ključne riječi
djeca; obitelj; odnosi roditelja i djece; škola; društvo; odgoj; odgovornost; razvoj; menadžment primarne prevencije zaštite djece
(children; family; family relationship; school; society; education; responsibility; development; menagement primari prevention and protection children)
Sažetak
Odnosi odraslih osoba prema djeci i njihovom mjestu u društvu mijenjali su se tijekom povijesti od apsolutnog prava odraslih osoba na raspolaganje životom djeteta, primjerice za vrijeme Antike i Starog Rima, do suvremenih kompleksnih sustava zaštite i ostvarivanja dobrobiti djece. I u kontekstu novih inicijativa na području zaštite i ostvarivanja dobrobiti djeteta - jednim od Milenijskih ciljeva razvoja do 2015. godine, smatra se podizanje razine kvalitete brige o djeci. U ostvarivanju ovih ciljeva obitelj se smatra osnovnom socijalnom jedinicom u kojoj je potrebno poticati puni razvoj individue. Suvremeno doba pred obitelj postavlja osim « ; starih» ; i « ; nove» ; sve složenije zahtjeve na koje ona valja odgovoriti. Uz visoku svijest suvremenog društva o važnosti uloge obitelji u razvoju djeteta suočavamo se i sa znanjem kako su mnoga izložena nekim neprimjerenim i nasilnim odnosima od strane roditelja, ali ili drugih odraslih osoba iz uže i šire socijalne okoline. U monografiji se osim razmatranja nekih učestalih tjelesnih, psiholoških i seksualnih oblika nasilja, raspravlja i o nekim konfliktima mišljenja o « ; učinkovitosti» ; mjera dječje zaštite, koje reflektiraju klasične debate o razvoju ljudske prirode. Procjena sigurnosti odnosno rizičnih ponašanja roditelja ili drugih osoba kao mogućih zlostavljača zahtijeva od stručnjaka korektnost i pouzdanost procjene ponašanja. Pristup ostvarivanju dobrobiti djeteta mora biti sveobuhvatan što podrazumijeva uvažavanje različitih pristupa. Primjenom analitičkog i intuitivnog pristupa osigurava se potencijalno validna, osjetljiva i dosljedna analiza funkcioniranja obitelji. U kontekstu razmatranja suvremenih pedagoških pristupa problemu neprimjerenih odnosa prema djeci predložen je i ekspertni model znanja i vještina koje su smatraju nužnim u prevenciji kao i za postizanje validnog preciznog dosljednog i objektivnog procjenjivanja fenomena nasilja. Polazeći od holističkog pristupa smatramo kako aktivnosti u zaštiti djece osim poštivanja načela razvojnosti, dostupnosti i stvarnih potreba djece i obitelji moraju obuhvatiti sve relevantne aspekte od povezanosti horizontalne i vertikalne razine prevencije, istraživanja problema, prepoznavanja, procjene stanja i rizika, socijalne i stručne akcije kao i evaluaciju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
Napomena
Monografija s međunarodnom recenzijom
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0000000-1429 - Pedagoški aspekti odnosa u obitelji (Zloković, Jasminka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Profili:
Jasminka Zloković
(autor)