Pregled bibliografske jedinice broj: 327027
Rana intervencija: Gdje smo i kuda idemo?
Rana intervencija: Gdje smo i kuda idemo? // Različiti pristupi u ranoj dijagnostici i (re)habilitaciji djece s poteškoćama u razvoju / Ostojić, Jasmina i sur. (ur.).
Rijeka: Dnevni centar za rehabilitaciju "Slava Raškaj" Rijeka, 2008. str. 5-12 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), ostalo)
CROSBI ID: 327027 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Rana intervencija: Gdje smo i kuda idemo?
(Early intervention: Where are we and where are we going?)
Autori
Ljubešić, Marta
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), ostalo
Izvornik
Različiti pristupi u ranoj dijagnostici i (re)habilitaciji djece s poteškoćama u razvoju
/ Ostojić, Jasmina i sur. - Rijeka : Dnevni centar za rehabilitaciju "Slava Raškaj" Rijeka, 2008, 5-12
Skup
Različiti pristupi u ranoj dijagnostici i (re)habilitaciji djece s poteškoćama u razvoju
Mjesto i datum
Rijeka, Hrvatska, 28.03.2008. - 29.03.2008
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
rana intervencija; transakcijski intervencijski model
(early intervention; transaction intervention model)
Sažetak
Razmatranje stanja i perspektive u rehabilitaciji u nas neminovno traži da razmotrimo i stanje rane intervencije. Veliki postotak razvojnih teškoća koje zahtijevaju rehabilitaciju ima konatalnu biološku pozadinu, a razvojni ishod ovisi kako o biološkim čimbenicima tako i o uvjetima u kojima se dijete razvija: društvenoj i obiteljskoj klimi te kakvim je poticajima izloženo i koliko je optimiran proces učenja. Naime, ljudski je razvoj rezultanta složenog međudjelovanja gentičkih i okolinskih čimebenika, a maturacija i učenje međusobno se isprepliću bez jasnih granica. Stoga se u ovom radu prikazuju suvremeni koncepti rane intervencije kad su u pitanju sasvim mala djeca (0-3 godine) i ukazuje na razlike u pristupima i na postojeća otvorena pitanja. Prikazat će se transakcijski intervencijski model u kojem se posebna pozornost pridaje interakciji roditelj – dijete i obraložiti njezina psihološka utemeljenost. Cilj je pružiti teorijski okvir i poticaj za raspravu o stanju, perspektivi i nužnim unapređenjima u hrvatskom sustavu rane intervencije.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb
Profili:
Marta Ljubešić
(autor)