Pregled bibliografske jedinice broj: 326802
Neke postavke koncepcije životnog ciklusa poduzeća i životnog ciklusa proizvoda
Neke postavke koncepcije životnog ciklusa poduzeća i životnog ciklusa proizvoda // Ekonomski vjensik, 7. (1994), 1; 101-110 (podatak o recenziji nije dostupan, pregledni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 326802 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Neke postavke koncepcije životnog ciklusa poduzeća i životnog ciklusa proizvoda
(Some conceptions assumptions of company life cycle and product life cycle)
Autori
Segetlija, Zdenko
Izvornik
Ekonomski vjensik (0353-359X) 7.
(1994), 1;
101-110
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, pregledni rad, znanstveni
Ključne riječi
koncepcija životnog ciklusa; životni ciklus poduzeća; životni ciklus proizvoda
(conception of life cycle; lif cycle of company; product life cycle)
Sažetak
U radu se analiziraju neka shvaćanja koncepcije životnog ciklusa poduzeća i koncepcije životnog ciklusa proizvoda. Objašnjava se koncepcija životnoga ciklusa u marketinškom menadžmentu, u marketinškoj teoriji, u teoriji potrošnje. Napominje se postojanje ideja o životnom ciklusu ugostiteljskih usluga, projekata, informacijskih sustava, poslova, logističkih učinaka, razina aktivnosti u međunarodnoj logistici, maloprodajnih oblika. Koncepcija životnog ciklusa poduzeća razvila se pored ostalih shvaćanja razvoja poduzeća i pored drugih postavki koje se zasnivaju na analogiji s biološkim svijetom. Ova se koncepcija različito shvaća s obziromna broj faza, oblik krivulje, organizacijska stanja i sl. Koncepcija životnoga ciklusa proizvoda ima široku primjenu unutar strategijskoga menadžmenta. Također se može različito shvaćati i upotrebljavati u praksi. Najvažnije je njeno shvaćanje kao instrumenta planiranja, instrumenta kontrole i instrumenta predviđanja. No, ova koncepcija objašnjava razvoj previše jednostavno. Stoga je važna i koncepcija evolucijskoga ciklusa proizvoda.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA