Pregled bibliografske jedinice broj: 326784
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 5 (1993), 1-2; 206-223 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 326784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj
(Market effect on the development of shop types in the Republic of Croatia)
Autori
Segetlija, Zdenko
Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 5
(1993), 1-2;
206-223
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
prodavaonica; oblik prodavaonice; organizacijski oblik; privatna prodavaonica; trgovinsko poduzeće; veletrgovina; maloprodaja
(shop; shop type; organizational form; private shop; trade enterprise; wholesale trade; retail trade)
Sažetak
U radu se najprije definiraju pojmovi prodavaonica i oblik prodavaonice, a zatim se iznose rezultati analize tržišnih i organizacijskih uvjeta za razvoj trgovine uopće, te posebno maloprodaje i oblika prodavaonica u Hrvatskoj. Obuhvaćeno je razdoblje nakon drugoga svjetskog rata do danas. Nakon toga analiziraju se promjene u oblikovanju prodavaonica s obzirom na neke značajke, prema tipovima prodavaonica i trgovinskim strukama, uglavnom za razdoblje 1963. - 1989. Analizom su identificirani činitelji koji su utjecali na neadekvatno i nedovoljno kvalitetno oblikovanje prodavaonica u doba socijalizma, među kojima se ističu oni u svezi s onemogućavanjem konkurencije. Ti su činitelji dovodili i do lošeg funkcioniranja gospodarskog sustava uopće. Analizom pojedinih tipova prodavaonica prema trgovinskim strukama data je struktura hrvatske maloprodaje posebno s obzirom na razvijenost samoposluživanja, veličinu prodavaonica, razvijenost robnih kuća i različitih specijaliziranih prodavaonica i prodavaonica mješovite robe (izvedena struka). Sagledavanjem razvojnih tendencija uočile su se i transformacije pojedinih tipova prodavaonica u modernije i racionalnije tipove, odnosno oblike. U radu su analizirani i podaci o promjenama broja prodavaonica kao i pokazatelji o organizacijskim oblicima unutar kojih djeluju prodavaonice (državna poduzeća, društveni sektor, zadružne prodavaonice, privatne prodavaonice i sl.).
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA