Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 326784

Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj


Segetlija, Zdenko
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 5 (1993), 1-2; 206-223 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 326784 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj
(Market effect on the development of shop types in the Republic of Croatia)

Autori
Segetlija, Zdenko

Izvornik
Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu (0353-4790) 5 (1993), 1-2; 206-223

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
prodavaonica; oblik prodavaonice; organizacijski oblik; privatna prodavaonica; trgovinsko poduzeće; veletrgovina; maloprodaja
(shop; shop type; organizational form; private shop; trade enterprise; wholesale trade; retail trade)

Sažetak
U radu se najprije definiraju pojmovi prodavaonica i oblik prodavaonice, a zatim se iznose rezultati analize tržišnih i organizacijskih uvjeta za razvoj trgovine uopće, te posebno maloprodaje i oblika prodavaonica u Hrvatskoj. Obuhvaćeno je razdoblje nakon drugoga svjetskog rata do danas. Nakon toga analiziraju se promjene u oblikovanju prodavaonica s obzirom na neke značajke, prema tipovima prodavaonica i trgovinskim strukama, uglavnom za razdoblje 1963. - 1989. Analizom su identificirani činitelji koji su utjecali na neadekvatno i nedovoljno kvalitetno oblikovanje prodavaonica u doba socijalizma, među kojima se ističu oni u svezi s onemogućavanjem konkurencije. Ti su činitelji dovodili i do lošeg funkcioniranja gospodarskog sustava uopće. Analizom pojedinih tipova prodavaonica prema trgovinskim strukama data je struktura hrvatske maloprodaje posebno s obzirom na razvijenost samoposluživanja, veličinu prodavaonica, razvijenost robnih kuća i različitih specijaliziranih prodavaonica i prodavaonica mješovite robe (izvedena struka). Sagledavanjem razvojnih tendencija uočile su se i transformacije pojedinih tipova prodavaonica u modernije i racionalnije tipove, odnosno oblike. U radu su analizirani i podaci o promjenama broja prodavaonica kao i pokazatelji o organizacijskim oblicima unutar kojih djeluju prodavaonice (državna poduzeća, društveni sektor, zadružne prodavaonice, privatne prodavaonice i sl.).

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekti:
5-02-146

Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek

Profili:

Avatar Url Zdenko Segetlija (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Segetlija, Zdenko
Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj // Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 5 (1993), 1-2; 206-223 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Segetlija, Z. (1993) Utjecaj tržišta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj. Tržište : časopis za tržišnu teoriju i praksu, 5 (1-2), 206-223.
@article{article, author = {Segetlija, Zdenko}, year = {1993}, pages = {206-223}, keywords = {prodavaonica, oblik prodavaonice, organizacijski oblik, privatna prodavaonica, trgovinsko poduze\'{c}e, veletrgovina, maloprodaja}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {5}, number = {1-2}, issn = {0353-4790}, title = {Utjecaj tr\v{z}i\v{s}ta na razvoj oblika prodavaonica u Republici Hrvatskoj}, keyword = {prodavaonica, oblik prodavaonice, organizacijski oblik, privatna prodavaonica, trgovinsko poduze\'{c}e, veletrgovina, maloprodaja} }
@article{article, author = {Segetlija, Zdenko}, year = {1993}, pages = {206-223}, keywords = {shop, shop type, organizational form, private shop, trade enterprise, wholesale trade, retail trade}, journal = {Tr\v{z}i\v{s}te : \v{c}asopis za tr\v{z}i\v{s}nu teoriju i praksu}, volume = {5}, number = {1-2}, issn = {0353-4790}, title = {Market effect on the development of shop types in the Republic of Croatia}, keyword = {shop, shop type, organizational form, private shop, trade enterprise, wholesale trade, retail trade} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font