Pregled bibliografske jedinice broj: 326503
Vrijednosti učitelja kao temelj odgojno-obrazovnog procesa
Vrijednosti učitelja kao temelj odgojno-obrazovnog procesa // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Babić, Nada (ur.).
Osijek, Hrvatska: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007. str. 491-499 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 326503 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Vrijednosti učitelja kao temelj odgojno-obrazovnog procesa
(Teachers values as foundation of educational process)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja
/ Babić, Nada - : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007, 491-499
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
učitelj; vrijednosti učitelja; odgojne vrijednosti; odgojno-obrazovni proces;
(teacher; teachers value; educational values; educational process)
Sažetak
Vrijednosti, koje se mogu shvatiti kao sklop apstraktnih ideja o tome što je dobro, ispravno i poželjno pa predstavljaju svojevrsno mjerilo za prosudbu ljudi, pojava i događaja, moguće je razmatrati i na osobnoj razini (osobne vrijednosti) i na razini društva (društvene vrijednosti). Društvene se vrijednosti značajno odražavaju na definiranje odgojnih vrijednosti, jer se upravo putem odgoja nastoji afirmirati određeni društveni sustav vrijednosti i postići reprodukcija postojećeg društva. Humana i demokratična škola temelji se na demokratičnim vrijednostima poput slobode, ravnopravnosti, međusobnog uvažavanja, suodlučivanja učenika u odgojno-obrazovnom procesu i drugih, no njih je u odgojno-obrazovnoj praksi teško ostvariti. Kvalitetnu odgojno-obrazovnu praksu u školi nije moguće ostvariti proglašavanjem novih vrijednosti jer njihovo deklarativno prihvaćanje ne mora rezultirati kvalitetnim promjenama odgojno-obrazovne prakse. Praksom upravlja sustav implicitnih vrijednosti i uvjerenja svakog učitelja koji se ponekad naziva ''folk-uvjerenjima učitelja'', ''slikom učitelja o djetetu'', ''implicitnim teorijama učitelja'' ili ''mentalnim modelima''.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)