Pregled bibliografske jedinice broj: 325790
Kvaliteta odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno-obrazovne prakse
Kvaliteta odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno-obrazovne prakse // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 753-760 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 325790 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta odgojno-obrazovne ustanove i kvaliteta odgojno-obrazovne prakse
(Quality of educational institution and quality of educational practice)
Autori
Vujičić, Lidija
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 753-760
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
kultura; odgojno-obrazovna ustanova; škola; školsko ozračje; uloga učitelja
(culture; educational institution; school; school environment; teacher role)
Sažetak
Kulturu odgojno-obarzovne ustanove određujemo kao izraz zajedničkih, temeljnih postavki, uvjerenja učitelja, učenika, ravnatelja, karakterističnih za djelovanje odgojno-obrazovne ustanove. Prepoznaje se po međusobnim odnosima ljudi, njihovu zajedničkom radu, upravljanju ustanovom, organizacijskom i fizičkom okružju te stupnju usmjerenosti na učenje i istraživanje. O odgojno-obrazovnoj ustanovi raspravljamo kao o jednoj organizaciji, a o kulturi kao svojstvu organizacije kojem se njezini članovi trebaju prilagođavati u procesu stalne evolucije. Pritom ističemo da mijenjanje kulture odgojno-obrazovne ustanove ne znači samo promjenu organizacijskih, tj. strukturalnih dimenzija u ustanovi, nego još više zahtijeva promjenu načina razmišljanja učitelja, tj. podizanje kvalitete njihova razumijevanja odgojno-obrazovnog procesa. U skladu sa sukonstruktivističkim shvaćanjem u određenju kulture odgojno-obrazovne ustanove, apostofira se potreba izravnog istraživanja, razumijevanja, komuniciranja i zajedničkog učenja svih sudionika u odgojno-obrazovnom procesu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb