Pregled bibliografske jedinice broj: 325783
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 533-540 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 325783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi
(Quality of institutional context and education and development of children in early age)
Autori
Petrović-Sočo, Biserka
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 533-540
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
odgoj; djeca; institucijski kontekst; predškolska ustanova; kvaliteta
(education; children; institutional context; preschool institution; quality)
Sažetak
U radu se raspravlja o kvaliteti konteksta predškolske ustanove kao važnog čimbenika kvalitete odgoja i razvoja djece koja žive, uče i odgajaju se u ustanovi. Pritom se kontekst vrtića shvaća kao živi organizam, kao otvoreni, kompleksni, dinamični i multidimenzionalni sustav pa ni njegovu kvalitetu nije moguće odrediti na jednostavan, statičan, univerzalan način, a niti izvana. Kvaliteta je relativni i dinamički pojam ukorijenjen u vrijednostima i vjerovanjima koja variraju u pluralnom društvu i stalnim promjenama. Zbog toga bi ona trebala biti produkt promišljenih i samorefleksivnih ustanova koje kontinuirano rade u partnerstvu s roditeljima, odgajateljima i lokalnom zajednicom i zajedno odlučuju o prirodi, ethosu, održavanju i progresivnom mijenjanju ustanova. Moss i Pence (1994, 6) opisuju je kao ''dinamički koncept definicija koje evoluiraju u vremenu''. Mogu se identificirati i njezini nepromjenjivi sastojci u spektru kvalitete ranog djetinjstva, ali spektar sam po sebi nije fiksan, nego se pojavljuje iz ''kombinacije pojedinačnih uvjeta viđenih iz pojedinačnih perspektiva'' (Moss i Pence, 258). Zbog toga je kvaliteta odgoja i razvoja djece, posebno onoga u grupi, blisko povezana s kvalitetom prilika koje stvaramo djetetu da zajedno s drugima participira u svakodnevnom življenju, su-konstruira znanje i izgrađuje vrijednosti. Drugim riječima, roditelji, djelatnici, djeca i svi zainteresirani građani civilnog društva u ustanovama trebaju raditi zajedno u razvijanju, primjeni i redefiniranju kvalitete i to u širem društvenom kontekstu diskusije i upita o vrijednostima, zadaćama i politikama odgoja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
Projekt tema: 227-2271694-1693
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb
Profili:
Biserka Petrović-Sočo
(autor)