Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 325783

Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi


Petrović-Sočo, Biserka
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 533-540 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 325783 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi
(Quality of institutional context and education and development of children in early age)

Autori
Petrović-Sočo, Biserka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 533-540

Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
odgoj; djeca; institucijski kontekst; predškolska ustanova; kvaliteta
(education; children; institutional context; preschool institution; quality)

Sažetak
U radu se raspravlja o kvaliteti konteksta predškolske ustanove kao važnog čimbenika kvalitete odgoja i razvoja djece koja žive, uče i odgajaju se u ustanovi. Pritom se kontekst vrtića shvaća kao živi organizam, kao otvoreni, kompleksni, dinamični i multidimenzionalni sustav pa ni njegovu kvalitetu nije moguće odrediti na jednostavan, statičan, univerzalan način, a niti izvana. Kvaliteta je relativni i dinamički pojam ukorijenjen u vrijednostima i vjerovanjima koja variraju u pluralnom društvu i stalnim promjenama. Zbog toga bi ona trebala biti produkt promišljenih i samorefleksivnih ustanova koje kontinuirano rade u partnerstvu s roditeljima, odgajateljima i lokalnom zajednicom i zajedno odlučuju o prirodi, ethosu, održavanju i progresivnom mijenjanju ustanova. Moss i Pence (1994, 6) opisuju je kao ''dinamički koncept definicija koje evoluiraju u vremenu''. Mogu se identificirati i njezini nepromjenjivi sastojci u spektru kvalitete ranog djetinjstva, ali spektar sam po sebi nije fiksan, nego se pojavljuje iz ''kombinacije pojedinačnih uvjeta viđenih iz pojedinačnih perspektiva'' (Moss i Pence, 258). Zbog toga je kvaliteta odgoja i razvoja djece, posebno onoga u grupi, blisko povezana s kvalitetom prilika koje stvaramo djetetu da zajedno s drugima participira u svakodnevnom življenju, su-konstruira znanje i izgrađuje vrijednosti. Drugim riječima, roditelji, djelatnici, djeca i svi zainteresirani građani civilnog društva u ustanovama trebaju raditi zajedno u razvijanju, primjeni i redefiniranju kvalitete i to u širem društvenom kontekstu diskusije i upita o vrijednostima, zadaćama i politikama odgoja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
Projekt tema: 227-2271694-1693
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Biserka Petrović-Sočo (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrović-Sočo, Biserka
Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 533-540 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Petrović-Sočo, B. (2007) Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi. U: Previšić, V., Šoljan, N. & Hrvatić, N. (ur.)Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja.
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2007}, pages = {533-540}, keywords = {odgoj, djeca, institucijski kontekst, pred\v{s}kolska ustanova, kvaliteta}, title = {Kvaliteta institucijskoga konteksta i odgoj i razvoj djece rane dobi}, keyword = {odgoj, djeca, institucijski kontekst, pred\v{s}kolska ustanova, kvaliteta}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Petrovi\'{c}-So\v{c}o, Biserka}, year = {2007}, pages = {533-540}, keywords = {education, children, institutional context, preschool institution, quality}, title = {Quality of institutional context and education and development of children in early age}, keyword = {education, children, institutional context, preschool institution, quality}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font