Pregled bibliografske jedinice broj: 325767
Evaluacija i samoevaluacija odgojno-obrazovne prakse
Evaluacija i samoevaluacija odgojno-obrazovne prakse // Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 678-684 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 325767 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Evaluacija i samoevaluacija odgojno-obrazovne prakse
(Evaluation and self-evaluation of educational practice)
Autori
Šagud, Mirjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija: prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 678-684
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
evaluacija; samoevaluacija; odgojno-obrazovna praksa; promjene u obrazovanju; uloga učitelja/odgajatelja
(evaluation; self-evaluation; educational practice; changes in education; teacher/educator role)
Sažetak
Promjene u odgojno-obrazovnom kontekstu ne mogu biti potaknute isključivo izvana, nego su rezultat svakodnevnoga timskog učenja, građenja novog znanja i nove prakse u kojoj sudjeluju različiti profesionalci i ''zajednički učenici'' unutar konkretnog konteksta. Decentralizirano odlučivanje o promjenama, koje je nužno uvoditi u konkretno okruženje, pretpostavlja novu ulogu i veću odgovornost učitelja/odgajatelja za kvalitetu odgojno-obrazovne prakse. Traganje za uspješnom praksom polazi od razumijevanja teorije, njezinog stavljanja u praktičan kontekst (teorija u akciji) te njezine evaluacije i samoevaluacije (kritičko preispitivanje) preko daljnjeg mijenjanja prakse. Kontinuirano promišljanje (refleksija) učitelja/odgajatelja o odgojno-obrazovnoj praksi kreativan je i nepredvidljiv proces u kojem se istražuje i stvara nova praksa. Takva praksa nastaje kao konstruktivan odgovor na svakodnevne situacije u kojima praktičari osjećaju raskorak između neposrednih i konkretnih problema i uobičajenih strategija njihovog rješavanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb