Pregled bibliografske jedinice broj: 325006
Razumijevanje fenomenologije promjene kao ključ razvoja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse vrtića
Razumijevanje fenomenologije promjene kao ključ razvoja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse vrtića // Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 652-661 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 325006 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Razumijevanje fenomenologije promjene kao ključ razvoja kvalitetnije odgojno-obrazovne prakse vrtića
(Understanding of change phenomenology as a key of developing better quality of educational practice in kindergarten)
Autori
Slunjski, Edita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija - prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 652-661
ISBN
978-953-99167-1-6
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
društvo; škola; uloga učitelja u suvremenoj školi; interakcijsko-komunikacijski aspekt odgoja; međuljudski odnosi; odnos učitelj-učenik; kompetencija učitelja
(society; school; teacher role in contemporary school; interactional and comunicational aspect of education; teacher-pupil relation; teacher competence)
Sažetak
Brojni svjetski i domaći izvori pokazuju da kvalitetniju odgojno-obrazovnu praksu određene škole (vrtića) nije moguće postići jednokratnim , parcijalnim ili povremenim uvođenjem inovacija. Propisivanje promjena i pokušaji njihove linearne, mehaničke primjene u odgojno-obrazovnoj praksi proizlaze iz neprihvaćanja složene, multidimenzionalne, dinamične i nelinearne prirode te prakse, tj. nedovoljnog razumijevanja fenomenologije promjene. Proces unapređenja odgojno-obrazovne prakse i mijenjanja kurikuluma treba voditi računa o specifičnoj, jedinstvenoj kulturi određene odgojno-obrazovne ustanove i utjecati na sve dimnezije njezine kulture. Središnji dio procesa promjena odgojno-obrazovne prakse i kurikuluma škole (vrtića) predstavlja stvaranje uvjeta za razvoj novih vrijednosti, stajališta i načina razmišljanja učitelja (odgajatelja). Kontinuirana prilika upoznavanja postojećih i razvoja novih vrijednosti i stajališta, te razumijevanje svrhe promjena, učiteljima (odgajateljima) omogućuje izgrađivanje novih odgojno-obrazovnih strategija i pristupa, i šire gledano, razvoj novog oblika njihova profesionalizma.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Edita Slunjski
(autor)