Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 323985

Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika


Lončarić, Darko
Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana i sur. (ur.).
Zagreb, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 323985 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika
(Cognitive and motivational components of self-regulated learning: questionnaire construction and validation)

Autori
Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana i sur. - Zagreb, 2007

ISBN
978-953-175-302-9

Skup
18. Dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
Samoregulirano učenje; Konstrukcija i validacija upitnika
(Self-regulated learning; Questionnaire construction and validation)

Sažetak
Istraživanja samoreguliranog ponašanja razdijeljena su kroz brojne (ne uvijek kompatibilne) teorijske modele i kroz različita znanstvena područja. Također, opterećena su neusuglašenom terminologijom i mnoštvom konstrukata kojima tek treba utvrditi konvergentne i diskriminativne karakteristike. Usprkos takvoj situaciji Boekaerts, Pintrich i Zeidner (2005) optimistično najavljuju mogućnost da pojam samoregulacije postane integrativna sila koja će omogućiti približavanje različitih područja istraživanja u psihologiji. Takva integracija je već postignuta kroz približavanje kognitivne i motivacijske tradicije istraživanja u edukacijskoj psihologiji. Taj suvremeni trend odražava se i u osnovnom cilju ovog istraživanja: konstrukciji integrativne, iscrpne i valjane mjere kognitivnih i motivacijskih komponenti samoreguliranog učenja. U istraživanju je sudjelovalo 256 učenica i 233 učenika od petog do osmog razreda osnovne škole. Učenicima su podijeljene skale koje su konstruirane tijekom predistraživanja i organizirane prema modelu koji samoregulirano učenje dijeli na četiri komponente: motivacijska uvjerenja, kognitivna uvjerenja, motivacijske strategije i kognitivne strategije (Garcia i Pintrich, 1994). Konfirmatornom faktorskom analizom provjerena je latentna struktura konstruiranih mjera. Utvrđena je diskriminativna i konvergentna valjanost konstruiranih skala koje su se također pokazale kao dobri prediktori akademskog postignuća. Rezultati navode na zaključak da postoji funkcionalno jedinstvo kognitivnih i motivacijskih struktura i procesa koji su u osnovi samoreguliranog učenja i koji u znatnoj mjeri određuju akademsko postignuće.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Lončarić, Darko
Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika // 18. Dani Ramira i Zorana Bujasa / Keresteš, Gordana i sur. (ur.).
Zagreb, 2007. (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Lončarić, D. (2007) Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog učenja: konstrukcija i validacija upitnika. U: Keresteš, G. (ur.)18. Dani Ramira i Zorana Bujasa.
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Kereste\v{s}, G.}, year = {2007}, pages = {107}, keywords = {Samoregulirano u\v{c}enje, Konstrukcija i validacija upitnika}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Kognitivne i motivacijske komponente samoreguliranog u\v{c}enja: konstrukcija i validacija upitnika}, keyword = {Samoregulirano u\v{c}enje, Konstrukcija i validacija upitnika}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, editor = {Kereste\v{s}, G.}, year = {2007}, pages = {107}, keywords = {Self-regulated learning, Questionnaire construction and validation}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Cognitive and motivational components of self-regulated learning: questionnaire construction and validation}, keyword = {Self-regulated learning, Questionnaire construction and validation}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font