Pregled bibliografske jedinice broj: 323975
Identifikacija obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom
Identifikacija obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom // Suvremena psihologija, 10 (2007), 1; 55-76 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 323975 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Identifikacija obrazaca suočavanja sa školskim neuspjehom
(Identifying the patterns of coping with school failure)
Autori
Lončarić, Darko
Izvornik
Suvremena psihologija (1331-9264) 10
(2007), 1;
55-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
obrasci suočavanja ; stres ; školski neuspjeh
(coping ; stress ; school failure)
Sažetak
U istraživanjima stresa i suočavanja dominiraju analize usmjerene na utvrđivanje kovariranja među varijablama, što je u osnovi analitičke strategije nazvane "pristup usmjeren na varijable". Takav pristup nije dostatan ako želimo razumjeti ponašanje kompleksnih i dinamičnih sistema i može se poboljšati tipološkim pristupom kojeg još nazivaju i "pristupom usmjerenim na osobu" (Magnusson, 2001). Osnovni cilj ovog rada je provjera mogućnosti korištenja tipološkog pristupa u istraživanju suočavanja klasifikacijom učenika prema obrascu suočavanja kojeg koriste u situaciji školskog neuspjeha. U istraživanju su sudjelovali učenici viših razreda osnovnih škola (N=586 ; 6. - 8. razred). Učenici su ispunili Skalu suočavanja sa dobivanjem loše ocjene (Lončarić, 2006). Podaci o spolu i dobi učenika također su prikupljeni. Provedena je klaster analiza s ciljem klasifikacije učenika prema obrascu suočavanja s akademskim stresom. Primjenom navedene metode učenici su razvrstani u šest grupa. Prve dvije grupe čine učenici koji imaju vrlo visoke i vrlo niske rezultate na svim skalama suočavanja. Ostali učenici su svrstani u naredne četiri grupe: a) učenici usmjereni isključivo na rješavanje problema, b) učenici usmjereni na rješavanje problema i socijalnu podršku, c) učenici usmjereni na umanjivanje problema i d) učenici koji u stresnoj situaciji pokazuju iznimnu emocionalnu reaktivnost. Daljnjom analizom utvrđene su spolne i dobne razlike među učenicima koji su razvrstani u različite grupe. Komentirane su prednosti i neka ograničenja pristupa zasnovanog na analizi obrazaca.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija, Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
MZOS-009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Rijeka
Profili:
Darko Lončarić
(autor)
Citiraj ovu publikaciju:
Časopis indeksira:
- Web of Science Core Collection (WoSCC)
- Social Science Citation Index (SSCI)
- SCI-EXP, SSCI i/ili A&HCI