Pregled bibliografske jedinice broj: 323958
ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća
ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća // Ekonomski vjesnik - casopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku, 1-120 (2007), br. 1 i 2.; 67-76 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
CROSBI ID: 323958 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ABC metoda u funkciji povećanja stupnja konkurentnosti poduzeća
Autori
Penavin, Stipan ; Pekanov, Dubravka ; Jeger, Marina
Izvornik
Ekonomski vjesnik - casopis Ekonomskog fakulteta u Osijeku (0353-359X) 1-120
(2007), Br. 1 i 2.;
67-76
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni
Ključne riječi
konkurentnost ; troškovi ; cijene ; ABC metoda ; tržište
(competitiveness ; costs ; prices ; ABC method ; market)
Sažetak
U uvjetima visokog stupnja konkurencije pozicija pojedinih poduzeća na tržištu izložena je stalnim utjecajima brojnih čimbenika, koji dolaze ili iz okruženja ili nastaju u samom poduzeću. Uglavnom je to stalni pritisak na smanjivanje cijena i podizanje kvalitete roba ili usluga. Poduzeće nema mogućnosti ni na koji način utjecati na vanjske čimbenike, nego isključivo na one koji nastaju unutar vlastitog sustava. Najveće mogućnosti u tom smislu nalaze se u upravljanju troškovima, kroz njihovo smanjivanje ili racionaliziranje. Dodatne mogućnosti se nalaze i u modelu preraspodjele indirektnih troškova što omogućava objektivnije opterećenje troškovima pojedinih proizvoda. Sve to skupa omogućuje da poduzeće uz istu ili manju cijenu ostvari što povoljnije poslovne rezultate i u isto vrijeme zadrži ili čak i poboljša svoju poziciju na tržištu. Prethodno izneseno upućuje na zaključak da su troškovi u stvari vrlo važan čimbenik za konkurentnost jednog poduzeća i njegovu poziciju na tržištu. Stoga su razumljivi napori koje ulaže ekonomska teorija za pronalaženje adekvatnih modela upravljanja troškovima. Jedan od njih je svakako i ABC metoda (Activity Based Costing) koja pruža novi pristup u obračunu i preraspodjeli indirektnih troškova i na takav način omogućava viši stupanj racionalizacije ali i njihovu objektivniju preraspodjelu na pojedine proizvode. Naravno s tim poduzeće postiže i veći stupanj konkurentnosti i bolju poziciju na tržištu. Polazna osnova u ovom radu je stoga stav da su troškovi važan čimbenik konkurentnosti jednog poduzeća, a da ABC metoda predstavlja dodatnu mogućnost za njeno povećanje. U tom smislu provedena je i određena anketa na području Istočne Hrvatske s ciljem da se utvrdi koji je stupanj poznavanja i primjenjivosti ove metode kod gospodarskih subjekta na ovom području.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija
POVEZANOST RADA
Projekti:
010-0101195-0866 - Jačanjem regionalne konkurentnosti do gospodarskog prosperiteta (Borozan, Đula, MZOS ) ( CroRIS)
010-0102590-2587 - Komparativni razvoj agroturizma u Istarskoj i Osječko-baranjskoj županiji (Leko-Šimić, Mirna, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Ekonomski fakultet, Osijek
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- Sociological Abstracts
- Referativnyi Zhurnal (Abstracts Journal)