Pregled bibliografske jedinice broj: 323566
Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja
Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja // Kompetencije vjeroučitelja za kvalitetno izvođenje vjeronaučne nastave
Zagreb, Hrvatska, 2008. (pozvano predavanje, nije recenziran, pp prezentacija, stručni)
CROSBI ID: 323566 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pedagoške kompetencije (vjero)učitelja
(Pedagogical competences of religion teachers)
Autori
Hrvatić, Neven
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, pp prezentacija, stručni
Skup
Kompetencije vjeroučitelja za kvalitetno izvođenje vjeronaučne nastave
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 23.02.2008
Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
škola; vjeroučitelj; pedagoška kompetencija vjeroučitelja; osiguravanje kvalitete nastave vjeronauka
(school; religion teacher; religion teachers pedagogical competence; religious teaching quality assurance)
Sažetak
Kada govorimo o kompetencijama vjeroučitelja, važno je odrediti koje su od njih temeljne budući da mogu varirati od vrlo širokih i općenitih do usko specifičnih i stručnih. Proces kontinuiranog profesionalnog razvoja počinje jačanjem procesa temeljnog obrazovanja vjeroučitelja i sastoji se od komplementarnih komponenata: inicijalnog (preddiplomskog/diplomskog) obrazovanja vjeroučitelja, uvođenja u posao, obrazovanja vjeroučitelja tijekom rada i cjeloživotnog učenja. U multikulturalnom okružju vjeroučitelj nije samo dobar poznavatelj drugih kultura, "brana" prema nastajanju stereotipa, jednostranih stajališta i predrasuda, već suradnik - kreator novih odnosa prema stvarnom znanju i uspješnim interkulturalnim odnosima. Nova uloga vjeroučitelja jest i osposobiti učenika za komunikaciju i prihvaćanje ljudi koji su različiti od njega, kako bi se osjećao dostojnim i ravnopravnim članom zajednice kojoj pripada. Promijenjena uloga vjeroučitelja u suvremenoj školi, iz motrišta interakcijsko-komunikacijske odgojne perspektive, u središte stavlja međuljudski odnos između učitelja i učenika, prema formiranju dinamične, stvaralačke, socijalne i humane školske zajednice.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1769 - Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima (Hrvatić, Neven, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb