Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 323106

Marketing tekstilne i odjevne industrije


Marinac Antun
Marketing tekstilne i odjevne industrije, 1997., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 323106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Marketing tekstilne i odjevne industrije

Autori
Marinac Antun

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad

Fakultet
Ekonomski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
23.07

Godina
1997

Stranica
224

Mentor
Ljubomir Baban

Ključne riječi
marketing; cijena; promocija; distribucija
(marketing; price; promotion; distribution)

Sažetak
Marketing kao filozofija, koncepcija i sustav jest fenomen suvremenog društva koji je nastao kao logična posljedica iznalaženja racionalnijih i efikasnijih rješenja u povezivanju proizvodnje i potrošnje. Marketing je okrenut potrošaču i tržištu kao prostoru na kojem se odvija razmjena, gdje se susreću potrošači i proizvođači u želji da prodajom proizvoda završe proces reprodukcije. Pri tome im pomaže marketing kao ekonomska i znanstvena disciplina koja se bavi kontinuiranim donošenjem poslovnih odluka, poduzetništvom i nadasve korektnim odnosom prema potrošaču. Na tržištu gdje postoji konkurencija, potrošač je središnji subjekt koji odlučuje i bira. Čovjek je stalno u fokusu interesa marketinga, pa zbog toga definiranje proizvoda sa stajališta marketinga znači njegovo definiranje sa stajališta koristi za proizvođače. Suština je u tome da tekstilna poduzeća trebaju proizvoditi takve proizvode koji potrošači žele i traže, pridonoseći na taj način najviše dobrobiti potrošača, a istovremeno ostvarujući dobit. Korelacija filozofije i koncepcije marketinga s tržištem tekstilnih i odjevnih proizvoda, velika je, jer i marketing i proizvodi tekstila i odjeće praktično služe svim ljudima. Dakle, tekstilna i odjevna poduzeća moraju voditi računa o potrebama i željama potrošača planirajući izradbu takvih proizvoda koji su najviše traženi, jer će tekstilni proizvod koji je izrađen u skladu s potrebama potrošača biti i više vrednovan, a to znači da će poduzeća s takvom orijentacijom ostvarivati ne samo dobit, nego i zauzeti položaj na većem segmentu tržišta, te tako u cjelini steći zapravo natprosječan položaj u odnosu na konkurenciju. U takvom pristupu i orijentaciji poslovne politike poduzeća, posebno značenje dobiva kvaliteta, jer je praktički nezamislivo govoriti o potrebama potrošača i njihovom maksimalnom zadovoljenju, a da u tome kontekstu nije zastupljena tako važna karakteristika, kojoj, se danas u razvijenim tržišnim privredama pridaje značenje oružja za konkurentsku borbu. Uz kvalitetu i dizajn te tehničko-funkcionalna svojstva oružje su marketera u naporima za stjecanje i poboljšanje pozicija na tržištu. Iako su naša tekstilna i odjevna industrija tradicionalni izvoznici na tržištu razvijenih zemalja, njihova je orijentacija bila i ostala pretežno na poslovima uslužne preradbe u kom slučaju u tim poduzećima ne funkcionira marketinška funkcija vitalna za svaku proizvodnu organizaciju. Stoga je osnovni zaključak da bi naša poduzeća tekstilne i odjevne industrije trebala svoj dugoročni razvoj bazirati na marketinškom konceptu u kome će kvaliteta biti jedna od osnovnih karika sistema.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Profili:

Avatar Url Antun Marinac (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Marinac Antun
Marketing tekstilne i odjevne industrije, 1997., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
Marinac Antun (1997) 'Marketing tekstilne i odjevne industrije', magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, year = {1997}, pages = {224}, keywords = {marketing, cijena, promocija, distribucija}, title = {Marketing tekstilne i odjevne industrije}, keyword = {marketing, cijena, promocija, distribucija}, publisherplace = {Zagreb} }
@phdthesis{phdthesis, year = {1997}, pages = {224}, keywords = {marketing, price, promotion, distribution}, title = {Marketing tekstilne i odjevne industrije}, keyword = {marketing, price, promotion, distribution}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font