Pregled bibliografske jedinice broj: 323106
Marketing tekstilne i odjevne industrije
Marketing tekstilne i odjevne industrije, 1997., magistarski rad, Ekonomski fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 323106 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Marketing tekstilne i odjevne industrije
Autori
Marinac Antun
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, magistarski rad
Fakultet
Ekonomski fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
23.07
Godina
1997
Stranica
224
Mentor
Ljubomir Baban
Ključne riječi
marketing; cijena; promocija; distribucija
(marketing; price; promotion; distribution)
Sažetak
Marketing kao filozofija, koncepcija i sustav jest fenomen suvremenog društva koji je nastao kao logična posljedica iznalaženja racionalnijih i efikasnijih rješenja u povezivanju proizvodnje i potrošnje. Marketing je okrenut potrošaču i tržištu kao prostoru na kojem se odvija razmjena, gdje se susreću potrošači i proizvođači u želji da prodajom proizvoda završe proces reprodukcije. Pri tome im pomaže marketing kao ekonomska i znanstvena disciplina koja se bavi kontinuiranim donošenjem poslovnih odluka, poduzetništvom i nadasve korektnim odnosom prema potrošaču. Na tržištu gdje postoji konkurencija, potrošač je središnji subjekt koji odlučuje i bira. Čovjek je stalno u fokusu interesa marketinga, pa zbog toga definiranje proizvoda sa stajališta marketinga znači njegovo definiranje sa stajališta koristi za proizvođače. Suština je u tome da tekstilna poduzeća trebaju proizvoditi takve proizvode koji potrošači žele i traže, pridonoseći na taj način najviše dobrobiti potrošača, a istovremeno ostvarujući dobit. Korelacija filozofije i koncepcije marketinga s tržištem tekstilnih i odjevnih proizvoda, velika je, jer i marketing i proizvodi tekstila i odjeće praktično služe svim ljudima. Dakle, tekstilna i odjevna poduzeća moraju voditi računa o potrebama i željama potrošača planirajući izradbu takvih proizvoda koji su najviše traženi, jer će tekstilni proizvod koji je izrađen u skladu s potrebama potrošača biti i više vrednovan, a to znači da će poduzeća s takvom orijentacijom ostvarivati ne samo dobit, nego i zauzeti položaj na većem segmentu tržišta, te tako u cjelini steći zapravo natprosječan položaj u odnosu na konkurenciju. U takvom pristupu i orijentaciji poslovne politike poduzeća, posebno značenje dobiva kvaliteta, jer je praktički nezamislivo govoriti o potrebama potrošača i njihovom maksimalnom zadovoljenju, a da u tome kontekstu nije zastupljena tako važna karakteristika, kojoj, se danas u razvijenim tržišnim privredama pridaje značenje oružja za konkurentsku borbu. Uz kvalitetu i dizajn te tehničko-funkcionalna svojstva oružje su marketera u naporima za stjecanje i poboljšanje pozicija na tržištu. Iako su naša tekstilna i odjevna industrija tradicionalni izvoznici na tržištu razvijenih zemalja, njihova je orijentacija bila i ostala pretežno na poslovima uslužne preradbe u kom slučaju u tim poduzećima ne funkcionira marketinška funkcija vitalna za svaku proizvodnu organizaciju. Stoga je osnovni zaključak da bi naša poduzeća tekstilne i odjevne industrije trebala svoj dugoročni razvoj bazirati na marketinškom konceptu u kome će kvaliteta biti jedna od osnovnih karika sistema.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija