Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322796

Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata


Ljubešić, Marta
Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata // 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Cavtat, 2007. str. 10-10 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)


CROSBI ID: 322796 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata
(Psychological diagnostics in early age: measure instruments and the use of results)

Autori
Ljubešić, Marta

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, ostalo

Izvornik
15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip - Cavtat, 2007, 10-10

Skup
Godišnja konferencija hrvatskih psihologa (15 ; 2007)

Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.02.2007. - 17.02.2007

Vrsta sudjelovanja
Pozvano predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
psihodijagnostika ; rano djetinjstvo ; dinamička procjena
(psychodiagnostic ; early age ; dynamic assessment)

Sažetak
Psihodijagnostikom u ranoj dobi bavi se u nas relativno mali broj psihologa. Je li razlog u malom broju mjernih instrumenata, posebno zahtjevnim metodama, u strahu od krive procjene ili stigmatizacije djeteta zbog utvrđenih razvojnih odstupanja? Često čujemo i stav da je sve u promjeni, pa čemu uopće procjena kada će već sutra sve biti drugačije? U predavanju će se razmotriti sva navedena pitanja te ukazati na potrebu razbijanja fame stigmatizacije psihodijagnostike u ranoj dobi. Poseban će naglasak biti na potrebi šire primjene dinamičke procjene kao optimalnog psihodijagnostičkog obrasca koji se u nas nedovoljno rabi, te na pitanjima saopćavanja rezultata kao i na razvojnom savjetovanju koje treba slijediti nakon psihodijagnostike. Naime, još je devedesetih godina prošloga stoljeća standardni način psihološke procjene koji se je sastojao u usporedbi s normama doživio ozbiljnu kritiku upravo stoga jer su rezultati malo govorili o tome kako odstupanje od uredne razvojne putanje ometa dnevne aktivnosti i učenje djeteta. Naime, ono što daje smisao psihodijagnostici u ranoj dobi je valjana uporaba rezultata. Stoga se pitanjima kada i zašto testirati, što i kako reći, kako često ponavljati ispitivanja i što uopće znači „ pratiti dijete“ mora pristupiti s puno odgovornosti i profesionalne upućenosti. Mala djeca, ali i roditelji su skupine koje imaju niz zasebnih obilježja koje treba respektirati u psihodijagnostici i saopćavanju nalaza. U djece su to ponajprije motivacijska i sociokognitivna obilježja koja valja uzimati u obzir i zbog kojih je postupak primjene psihološkog testa znatno zahtjevniji negoli u starije djece ili odraslih. Od ispitivača se traži fleksibilnost i domišljatost u stavaranju uvjeta u kojima će standardni način primjene biti moguć. S druge pak strane u saopćavanju rezultata valja uzeti u obzir cilj – omogućiti roditelju da bolje razumije svoje dijete i način kako ono uči i razvija se. Pritom maksimalno valja osnaživati roditeljsko samopouzdanje i intuitivne roditeljske obrasce jer oni stvaraju uvjete u kojem je učenje malog djeteta optimalno.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Marta Ljubešić (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Ljubešić, Marta
Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata // 15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Cavtat, 2007. str. 10-10 (pozvano predavanje, domaća recenzija, sažetak, ostalo)
Ljubešić, M. (2007) Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata. U: Lopižić, J. (ur.)15. godišnja konferencija hrvatskih psihologa Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {10-10}, keywords = {psihodijagnostika, rano djetinjstvo, dinami\v{c}ka procjena}, title = {Psihodijagnostika u ranoj dobi : mjerni instrumenti i uporaba rezultata}, keyword = {psihodijagnostika, rano djetinjstvo, dinami\v{c}ka procjena}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }
@article{article, author = {Ljube\v{s}i\'{c}, Marta}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {10-10}, keywords = {psychodiagnostic, early age, dynamic assessment}, title = {Psychological diagnostics in early age: measure instruments and the use of results}, keyword = {psychodiagnostic, early age, dynamic assessment}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font