Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322737

Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slučaja


Šimleša, Sanja; Ivšac, Jasmina
Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slučaja // Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Cavtat, 2007. str. 34-35 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 322737 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slučaja
(Child with Asperger Syndrome : Case study)

Autori
Šimleša, Sanja ; Ivšac, Jasmina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip - Cavtat, 2007, 34-35

Skup
Prevencija, (re)habilitacija i psihoedukacija kroz interdisciplinarnost

Mjesto i datum
Cavtat, Hrvatska, 14.11.2007. - 17.11.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
aspergerov sindrom; socio-kognitivni razvoj; procjena; terapijski postupci
(Asperger syndrome; sociocognitive development; assessment; therapy)

Sažetak
Aspergerov sindrom je razvojni poremećaj koji pripada širokoj kategoriji pervazivnih razvojnih poremećaja. Iako je svjesnost o zastupljenosti, dijagnostici i terapiji Asperger sindroma porasla nakon uključivanja u DSM-IV (1994), postoje još brojna pitanja i nepoznanice koje se vežu uz samu dijagnostiku i intervenciju kod djece i mladih s Aspergerovim sindromom. Glavno kliničko obilježje djece s Asperger sindromom su brojne poteškoće vezane uz socijalne interakcije, iako se radi o populaciji prosječne ili nadprosječne inteligencije i dobrih ekspresivnih jezičnih sposobnosti. Navedene "jake strane" su ujedno i glavna obilježja koja ih razlikuju od autizma. Teškoće koje se očituju tijekom socijalnih interakcija kod ove djece su: nerazumijevanje neverbalnih signala, problemi s razumijevanjem metafora, ironije, sarkazma, teškoće u započinjanju spontane konverzacije, "egocentričan konverzacijski stil", teškoće apstraktnog mišljenja, razvojno neprikladni interesi… Premda se ovaj poremećaj najlakše prepoznaje s polaskom djeteta u školu kada treba udovoljiti određenim zahtjevima okoline (sjediti mirno, ne ometati drugu djecu dok slušaju, ne upadati u riječ i sl.), uz preduvjet poznavanja tijeka socio-kognitivnog razvoja, ovaj poremećaj se može prepoznati i pratiti još u predškolskome razdoblju, te dijete i roditelje uključiti u odgovarajuće terapijske postupke. U Hrvatskoj još uvijek ne postoji razvijen sustav, a ni dovoljni broj stručnjaka koji bi ovaj poremećaj pravovremeno prepoznali te u skladu s tim i započeli intervenciju. U ovom radu se prikazuje dječak s Aspergerovim sindromom koji je praćen u okviru Kabineta za ranu komunikaciju Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta u tri vremenske točke (u dobi od 6 ; 4, 7 ; 7 i 8 ; 4 godina). Opisat će se obilježja njegovog kognitivnog, socio-kognitivnog, komunikacijskog i jezičnog funkcioniranja. Radi se o dječaku izuzetnih sposobnosti zapažanja, pamćenja i učenja koje su ograničene na razumijevanje i učenje o fizikalnom svijetu i to uvijek na ograničenom broju tema. Interesi nisu dobno primjereni i tijekom razvoja su se mijenjali (registarske tablice, geografske karte, sustav kemijskih elemenata), dok s druge strane, dječak nikada nije iskazivao osobit interes za ljude i ono što je njima važno. Također će se dotaknuti i obilježja terapijskih postupaka koje psiholog primjenjuje u radu s dječakom i roditeljima te socijalnom okolinom.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
013-1081870-2627 - Kognitivni i jezični razvoj u djece s neurorazvojnim rizikom (Ljubešić, Marta, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb


Citiraj ovu publikaciju:

Šimleša, Sanja; Ivšac, Jasmina
Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slučaja // Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka / Lopižić, Josip (ur.).
Cavtat, 2007. str. 34-35 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Šimleša, S. & Ivšac, J. (2007) Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slučaja. U: Lopižić, J. (ur.)Prevencija, (re)habilitacija, psihoedukacija kroz interdisciplinarnost : knjiga sažetaka.
@article{article, author = {\v{S}imle\v{s}a, Sanja and Iv\v{s}ac, Jasmina}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {34-35}, keywords = {aspergerov sindrom, socio-kognitivni razvoj, procjena, terapijski postupci}, title = {Dijete s Aspergerovim sindromom : prikaz slu\v{c}aja}, keyword = {aspergerov sindrom, socio-kognitivni razvoj, procjena, terapijski postupci}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }
@article{article, author = {\v{S}imle\v{s}a, Sanja and Iv\v{s}ac, Jasmina}, editor = {Lopi\v{z}i\'{c}, J.}, year = {2007}, pages = {34-35}, keywords = {Asperger syndrome, sociocognitive development, assessment, therapy}, title = {Child with Asperger Syndrome : Case study}, keyword = {Asperger syndrome, sociocognitive development, assessment, therapy}, publisherplace = {Cavtat, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font