Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322577

UČINKOVITOST RAZLIČITIH METODA U PROCESU UČENJA SKIJAŠKIH ZNANJA


Cigrovski, Vjekoslav
UČINKOVITOST RAZLIČITIH METODA U PROCESU UČENJA SKIJAŠKIH ZNANJA, 2007., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska


CROSBI ID: 322577 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
UČINKOVITOST RAZLIČITIH METODA U PROCESU UČENJA SKIJAŠKIH ZNANJA
(EFFICIENCY OF DIFFERENT LEARNING METHODS FOR THE ALPINE SKIING LEARNING PROCESS OF THE SKI BEGINNERS)

Autori
Cigrovski, Vjekoslav

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, doktorska disertacija

Fakultet
Kineziološki fakultet

Mjesto
Zagreb, Hrvatska

Datum
21.12

Godina
2007

Stranica
169

Mentor
Prof.dr. Bojan Matković

Ključne riječi
alpsko skijanje; programi učenja; metode učenja; skijaške tehnike; skijaški početnik
(alpine skiing; learning programms; teaching methods; ski technique; ski beginner)

Sažetak
Cilj ovoga istraživanja bio je definirati učinkovitiji program poučavanja skijaških početnika alpskom skijanju. U istraživanju je sudjelovalo 126 skijaških početnika, prosječne dobi 23.3± 1.66 godina, odabranih iz studentske populacije. Na početku istraživanja svim ispitanicima izmjerene su četiri morfološke karakteristike te su im pomoću rezultata sedamnaest testova procijenjene motoričke sposobnosti. Ispitanici dviju grupa nisu se međusobno statistički značajno razlikovali prema utvrđenim morfološkim karakteristikama i procijenjenim motoričkim sposobnostima. Odabrani uzorak ispitanika bio je, po principu slučaja, podijeljen u dvije veličinom jednake grupe. Ispitanici jedne grupe, tijekom procesa učenja, koristili su elemente isključivo paralelne-« carving» skijaške tehnike, dok su ispitanici druge grupe učili pomoću elemenata tradicionalne paralelne i plužne tehnike alpskoga skijanja. Proces poučavanja, tijekom kojega su svim ispitanicima bili osigurani identični uvjeti, trajao je sedam dana za obje grupe. Ispitanike obje grupe poučavali su učitelji s dugogodišnjim iskustvom prema točno utvrđenom programu. Vrednovanje dva različita programa učenja alpskoga skijanja učinjeno je ocjenjivanjem demonstracije pet odabranih elemenata skijaške tehnike: spust koso, zavoj k brijegu, osnovni zavoj, osnovno vijuganje i paralelni zavoj od brijega. Navedene elemente ocjenjivalo je pet educiranih, međusobno nezavisnih ispitivača ocjenom od jedan do pet prema prethodno utvrđenim kriterijima. Pokazana je objektivnost ispitivača za svaki element skijaške tehnike posebno (od r=0.69 do r=0.91). Također je utvrđeno kako su svi ispitivači procjenjivali isti predmet mjerenja kod ispitanika, odnosno znanje ispitanika o motoričkoj aktivnosti alpsko skijanje i to promatrajući svaki element skijaške tehnike posebno. Jedina dobivena značajna komponenta objasnila je najveći dio svih rezultata u procjeni znanja alpskoga skijanja kod ispitanika. Utvrđena je statistički značajna razlika u ostvarenim ocjenama između ispitanika dviju grupa kod elemenata skijaške tehnike osnovno vijuganje (2.85 vs. 2.44 ; p=0.01) i paralelni zavoj od brijega (3.20 vs. 2.85 ; p=0.01). U navedenim elementima skijaške tehnike ispitanici grupe koja je poučavana elementima i metodičkim vježbama plužne i paralelne skijaške tehnike ostvarili su prosječno više vrijednosti ocjena u odnosu na ispitanike koji su bili poučavani isključivo elementima i metodičkim vježbama paralelne-« carving» skijaške tehnike. No, kod elemenata spust koso (p=0.12), zavoj k brijegu (p=0.03) i osnovni zavoj (p=0.07) nisu utvrđene statistički značajne razlike između ostvarenih ocjena kod ispitanika dviju promatranih grupa. U konačnici proizlazi zaključak da je učinkovitiji model učenja alpskoga skijanja koji je primijenjen na ispitanicima koji su tijekom procesa poučavanja koristili metodičke vježbe i elemente plužne tehnike alpskoga skijanja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
034-0000000-2340 - Biomehanička efikasnost vrhunskih hrvatskih sportaša (Antekolović, Ljubomir, MZOS ) ( CroRIS)
034-0000000-3331 - Zdravstvene navike sportskih trenera (Matković, Bojan, MZOS ) ( CroRIS)
034-0342282-2402 - Znanje o prehrani i prehrambene navike sportaša (Matković, Branka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Kineziološki fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Bojan Matković (mentor)

Avatar Url Vjekoslav Cigrovski (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Cigrovski, Vjekoslav
UČINKOVITOST RAZLIČITIH METODA U PROCESU UČENJA SKIJAŠKIH ZNANJA, 2007., doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska
Cigrovski, V. (2007) 'UČINKOVITOST RAZLIČITIH METODA U PROCESU UČENJA SKIJAŠKIH ZNANJA', doktorska disertacija, Kineziološki fakultet, Zagreb, Hrvatska.
@phdthesis{phdthesis, author = {Cigrovski, Vjekoslav}, year = {2007}, pages = {169}, keywords = {alpsko skijanje, programi u\v{c}enja, metode u\v{c}enja, skija\v{s}ke tehnike, skija\v{s}ki po\v{c}etnik}, title = {U\v{C}INKOVITOST RAZLI\v{C}ITIH METODA U PROCESU U\v{C}ENJA SKIJA\v{S}KIH ZNANJA}, keyword = {alpsko skijanje, programi u\v{c}enja, metode u\v{c}enja, skija\v{s}ke tehnike, skija\v{s}ki po\v{c}etnik}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Cigrovski, Vjekoslav}, year = {2007}, pages = {169}, keywords = {alpine skiing, learning programms, teaching methods, ski technique, ski beginner}, title = {EFFICIENCY OF DIFFERENT LEARNING METHODS FOR THE ALPINE SKIING LEARNING PROCESS OF THE SKI BEGINNERS}, keyword = {alpine skiing, learning programms, teaching methods, ski technique, ski beginner}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font