Pregled bibliografske jedinice broj: 322364
Motivacijska orijentacija i suočavanje s neuspjehom u školi
Motivacijska orijentacija i suočavanje s neuspjehom u školi, 2007., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
CROSBI ID: 322364 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Motivacijska orijentacija i suočavanje s neuspjehom u školi
(Motivational orientation and coping with academic failure)
Autori
Dražović, Renata
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Odjel za psihologiju
Mjesto
Zadar
Datum
20.07
Godina
2007
Stranica
72
Mentor
Sorić, Izabela
Ključne riječi
motivacijska orijentacija; suočavanje; školski neuspjeh; optimizam
(motivational orientations; coping; academic failure; optimism)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je provjeriti u kojoj mjeri je djetetov doživljaj neuspjeha u školi i način suočavanja s jednim tako specifičnim stresorom povezan s osobinama ličnosti (optimizmom, pesimizmom i samopoštovanjem), s motivacijskim (ciljnim) orijentacijama i vrednovanjem školskog postignuća. U ispitivanju je sudjelovalo 220 ispitanika (učenika drugih i trećih razreda gimnazije), prosječne dobi od 16 godina. Rezultati su pokazali da su dječaci po svojoj ciljnoj orijentaciji više orijentirani na izbjegavanje truda te da imaju više samopoštovanje nego djevojke. Djevojke su više orijentirane na učenje, više vrednuju obrazovanje, intrinzično su motiviranije, a za suočavanje s neuspjehom u školi više koriste strategije riješavanja problema i traženja podrške. Učenici koji svoje školsko postignuće doživljavaju kao uspjeh imaju više samopoštovanje nego učenici koji svoje postignuće doživljavaju kao neuspjeh. K tome, "neuspješni" imaju izraženiju orijentaciju na izvedbu i pesimizam, te se s tim neuspjehom u većoj mjeri suočavaju emocionalnim reakcijama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Sveučilište u Zadru
Profili:
Izabela Sorić
(mentor)