Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 322361

Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja


Petrešević, Đurđica
Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja, 2007., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar


CROSBI ID: 322361 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja
(Students' emotions during different phases of self-regulated learning)

Autori
Petrešević, Đurđica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad

Fakultet
Odjel za psihologiju

Mjesto
Zadar

Datum
04.04

Godina
2007

Stranica
54

Mentor
Sorić, Izabela

Ključne riječi
emocije; samoregulirano učenje; voljna kontrola
(emotions; self-regulated learning; volitional control)

Sažetak
Zimmerman (2001) u svom modelu određuje samoregulirano učenje kao ciklički proces koji se sastoji od triju faza organiziranih po principu povratne sprege. U fazi promišljanja se na temelju analize zadatka postavljaju ciljevi i odabiru određene strategije za postizanje tih ciljeva. Važan aspekt faze promišljanja predstavljaju osobna uvjerenja o vrijednosti nekog ponašanja, očekivanje ishoda, te samoefikasnost. U fazi kontrole izvedbe primjenjuju se različiti načini poboljšanja izvedbe (učenja) koji se temelje na procesima samoopažanja i samokontrole. Faza refleksije započinje učenikovom evaluacijom vlastite izvedbe, a ovisno o tome čemu učenik pripiše rezultat svoje izvedbe, mijenjati će se njegove emocionalne reakcije, ponašanje i očekivanje uspjeha u budućnosti. Emocionalne reakcije i atribucije povratno utječu na fazu promišljanja, te time čine jedan ciklus samoregulacije. Dosadašnja istraživanja uglavnom su se bavila ispitivanjem uloge doživljenih emocija u fazi refleksije, a manje istraživanjem emocionalnog doživljavanja učenika tijekom prve dvije faze ciklusa samoregulacije učenja. Cilj ovog istraživanja bio je ispitati kakve emocije (sreću, opuštenost, ponos, ljutnju, nesretnost, poniženost i strah/anksioznost) doživljavaju učenici za vrijeme same faze izvedbe (za vrijeme učenja matematike), kao i za vrijeme faze refleksije (nakon što su dobili povratnu informaciju o svom postignuću na testu iz matematike), te u kakvom su odnosu doživljene emocije s njihovom emocionalnom kompetentnošću, vrednovanjem matematike, korištenim strategijama voljne kontrole izvedbe, te prijašnjim i aktualnim školskim postignućem iz matematike. Istraživanje je provedeno na 65 učenika tri sedma razreda osnovne škole, a sadržavalo je dva dijela s razmakom od sedam dana unutar kojeg su učenici pisali test iz matematike. Provedene statističke analize podataka pokazale su da su vrednovanje matematike i korištenje različitih strategija voljne kontrole učenja značajni prediktori doživljenih emocija za vrijeme učenja matematike, dok su postignuta ocjena na testu iz matematike i emocionalna kompetentnost značajni prediktori emocija doživljenih nakon dobitka povratne informacije o ocjeni na testu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
269-1301676-0821 - Medijacijska uloga emocija u procesu samoregulacije učenja (Sorić, Izabela, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Sveučilište u Zadru

Profili:

Avatar Url Izabela Sorić (mentor)


Citiraj ovu publikaciju:

Petrešević, Đurđica
Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja, 2007., diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar
Petrešević, Đ. (2007) 'Učeničke emocije tijekom različitih faza samoregulacije učenja', diplomski rad, Odjel za psihologiju, Zadar.
@phdthesis{phdthesis, author = {Petre\v{s}evi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2007}, pages = {54}, keywords = {emocije, samoregulirano u\v{c}enje, voljna kontrola}, title = {U\v{c}eni\v{c}ke emocije tijekom razli\v{c}itih faza samoregulacije u\v{c}enja}, keyword = {emocije, samoregulirano u\v{c}enje, voljna kontrola}, publisherplace = {Zadar} }
@phdthesis{phdthesis, author = {Petre\v{s}evi\'{c}, \DJur\djica}, year = {2007}, pages = {54}, keywords = {emotions, self-regulated learning, volitional control}, title = {Students' emotions during different phases of self-regulated learning}, keyword = {emotions, self-regulated learning, volitional control}, publisherplace = {Zadar} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font