Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 321083

Kako predškolska djeca vide &laquo ; Big Brother&raquo ; show ?


Janković, Andrea; Sindik, Joško; Jaman, Kamea
Kako predškolska djeca vide « ; Big Brother» ; show ? // Metodički obzori, 2 (2007), 2; 67-83 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)


CROSBI ID: 321083 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kako predškolska djeca vide &laquo ; Big Brother&raquo ; show ?
(How do preschool children see "Big Brother" show ?)

Autori
Janković, Andrea ; Sindik, Joško ; Jaman, Kamea

Izvornik
Metodički obzori (1846-1484) 2 (2007), 2; 67-83

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, prethodno priopćenje, znanstveni

Ključne riječi
preferencije; kandidati; karakteristike; korelacije; efekti; djeca
(preferences; candidates; characteristics; effects; children)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitivanje nekih karakteristika gledanosti Big Brother show-a kod djece predškolske dobi, razloga gledanja te emisije, s aspekta preferiranih sadržaja emisije te ličnosti (kandidata) koje preferiraju djeca. Ispitan je prigodni uzorak djece srednje i starije vrtićke dobi iz 3 dječja vrtića iz Zagreba (Dječjeg vrtića Grigora Viteza i Dječjeg vrtića &laquo ; Maksimir&raquo ; i &laquo ; Trnoružica&raquo ; , N = 142). Utvrđene su čestine razloga preferencije pojedinih sudionika show-a te pojedinih sadržaja emisije. Prema rezultatima, oko dvije trećine ispitane djece gleda &laquo ; Big Brother&raquo ; show. Djevojčice nešto češće gledaju ovu emisiju (u odnosu na dječake), te djeca čije majke imaju nešto niži stupanj stručne spreme. S odgojnog i obrazovnog stanovišta, podatak o čestom roditeljskom nadzoru nad ovim sadržajem, koji djeci potencijalno mogu štetiti, izrazito je ohrabrujući. Rangiranjem, kao i na temelju iznosa aritmetičkih sredina rezultata, utvrđeno da se kod djece bitno razlikuju razlozi sviđanja/ nesviđanja pojedinih kandidata u &laquo ; Big Brother&raquo ; show-u, kao i razlozi sviđanja/ nesviđanja &laquo ; Big Brother&raquo ; show-a u cjelini. Utvrđen je velik broj statistički značajnih povezanosti između varijabli koje opisuju razloge sviđanja/ nesviđanja pojedinih kandidata u &laquo ; Big Brother&raquo ; show-u, kao i onih koje opisuju općenite razloge sviđanja/ nesviđanja &laquo ; Big Brother&raquo ; show-a u cjelini. Preferencije za pojedine kandidate kod djece bitno su različite i rukovode se vjerojatno posve drugačijim kriterijima, u odnosu na odrasle. Stoga je vjerojatno (uz preferencije rukovođene pretežno fizičkim izgledom kandidata) da u predškolskoj dobi gledanje show-a vjerojatno nema posebno nepoželjnih posljedica za djecu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Joško Sindik (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Janković, Andrea; Sindik, Joško; Jaman, Kamea
Kako predškolska djeca vide « ; Big Brother» ; show ? // Metodički obzori, 2 (2007), 2; 67-83 (podatak o recenziji nije dostupan, prethodno priopćenje, znanstveni)
Janković, A., Sindik, J. & Jaman, K. (2007) Kako predškolska djeca vide « ; Big Brother» ; show ?. Metodički obzori, 2 (2), 67-83.
@article{article, author = {Jankovi\'{c}, Andrea and Sindik, Jo\v{s}ko and Jaman, Kamea}, year = {2007}, pages = {67-83}, keywords = {preferencije, kandidati, karakteristike, korelacije, efekti, djeca}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-1484}, title = {Kako pred\v{s}kolska djeca vide and laquo ; Big Brother and raquo ; show ?}, keyword = {preferencije, kandidati, karakteristike, korelacije, efekti, djeca} }
@article{article, author = {Jankovi\'{c}, Andrea and Sindik, Jo\v{s}ko and Jaman, Kamea}, year = {2007}, pages = {67-83}, keywords = {preferences, candidates, characteristics, effects, children}, journal = {Metodi\v{c}ki obzori}, volume = {2}, number = {2}, issn = {1846-1484}, title = {How do preschool children see "Big Brother" show ?}, keyword = {preferences, candidates, characteristics, effects, children} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font