Pregled bibliografske jedinice broj: 320708
Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole
Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole // Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence / Babić, Nada (ur.).
Osijek: Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007. str. 175-181 (predavanje, međunarodna recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 320708 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učitelji i uvođenje poduzetničke kompetencije u osnovne škole
(Teachers and entrepreneurship competence in primary school)
Autori
Domović, Vlatka ; Baranović, Branislava ; Štibrić, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence
/ Babić, Nada - Osijek : Učiteljski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku ; Kherson State University, 2007, 175-181
ISBN
978-953-6965-11-3
Skup
Kompetencije i kompetentnost učitelja / Competences and Teacher Competence
Mjesto i datum
Osijek, Hrvatska, 18.04.2007. - 19.04.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija
Ključne riječi
poduzetnička kompetencija; osnovne škole; učitelji razredne nastave; predmetni nastavnici
(entrepreneurial competence; primary schools; class teachers; subject teachers)
Sažetak
Obrazovanje, osobito obvezno, odgovorno je za razvoj ključnih kompetencija koje su potrebne za kvalitetan život i koje omogućavaju svakom pojedincu snalaženje u kompleksnim životnim situacijama. Jedna od osam ključnih kompetencija koje čine tzv. Europski referentni kompetencijski okvir je i poduzetnička kompetencija. Važnost poduzetništva kao ključne kompetencije prepoznata je i u hrvatskim strateškim obrazovnim dokumentima pa se predviđa uvođenje obrazovanja za poduzetništvo od predškolskoga odgoja, osnovne škole do visokoga obrazovanja i obrazovanja odraslih. U ovom radu prikazani su rezultati istraživanja kojim se nastojalo ustanoviti mišljenje učitelja i nastavnika o sadašnjem stanju, pretpostavkama i načinu uvođenja poduzetničke kompetencije u osnovne škole u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno na uzorku od 25 osnovnih škola iz različitih regija u Hrvatskoj. U njemu je sudjelovalo 324 učitelja razredne nastave i predmetnih nastavnika. Analizirani podaci pokazuju da više od tri četvrtine ispitivanih nastavnika podupire ideju o potrebi uvođenja poučavanja ove kompetencije u obvezno obrazovanje u Hrvatskoj, pri čemu se većina od njih zalaže za poučavanje poduzetništva kao kroskurikularne teme. Većina nastavnika smatra da nisu dovoljno osposobljeni za razvijanje ove kompetencije kod učenika. Znanja i vještine učitelja i nastavnika potrebne za poučavanje poduzetničke kompetencije uglavnom nisu dovoljno razvijene tijekom inicijalnog obrazovanja, a također izostaju u stručnom usavršavanju. Prikazani podaci s jedne strane sugeriraju razumijevanje potrebe za uvođenjem poduzetničkog obrazovanja u osnovno obrazovanje, ali s druge strane nedovoljnu osposobljenost učitelja i nastavnika za razvoj poduzetničke kompetencije učenika. To jasno pokazuje potrebu uvođenja poduzetničke kompetencije u programe inicijalnog obrazovanja i trajnog profesionalnog razvoja učitelja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
100-1001677-0938 - Kompetencije za društvo znanja i razvoj nacionalnog kurikuluma u Hrvatskoj (Baranović, Branislava, MZOS ) ( CroRIS)
227-2271168-1700 - Izrada nacionalnog standarda profesionalnih kompetencija nastavnika (Domović, Vlatka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Učiteljski fakultet, Zagreb