Pregled bibliografske jedinice broj: 320632
Knjižarski oglasi u osječkim novinama 19. stoljeća
Knjižarski oglasi u osječkim novinama 19. stoljeća // Libellarium, 1 (2008), 1; 75-92 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 320632 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Knjižarski oglasi u osječkim novinama 19. stoljeća
(Bookseller's advertisements in 19th century Osijek newspapers)
Autori
Krtalić, Maja
Izvornik
Libellarium (1846-8527) 1
(2008), 1;
75-92
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
knjige; knjižarsko oglašavanje; novine; oglasi; Osijek; tiskarstvo; 19. stoljeće
(books; bookselling; newspapers; advertisements; Osijek; publishing; 19th century)
Sažetak
Cilj je radnje istražiti knjižarsku promidžbu kroz oglašavanje u novinama koje su u drugoj polovici 19. stoljeća tiskane u Osijeku. Oglašavanje u novinama i časopisima je od njihova nastanka krajem 18. i intenzivnog razvoja u 19. stoljeću bilo jedan od načina knjižarske promocije. Knjižari i izdavači oglašavali su knjige preko novinskih oglasa koristeći promotivnu mogućnost zasnovanu na činjenici da su novine postale svakodnevni i sveprisutni medij širenja informacija. Iz njih se može iščitati položaj knjige u odnosu na druge aspekte kulture i društva, pristup promociji i naposljetku značaj knjiške promidžbe. Kako bi se istražilo koliko su i kako knjižarski oglasi zastupljeni, te kako se hrvatska knjiga kroz njih promovirala i dolazila do čitatelja, analizirane se dnevne i mjesečne novine „ Esseker allgemeine illustrierte Zeitung“ iz 1869. godine, „ Die Drau“ iz razdoblja od 1868. do 1977. te „ Branislav“ iz 1878. godine. Ovim se radom željelo dati uvid u početke razvoja novinskog tiska te način na koji je novinski medij poslužio za promociju knjige i knjižarsko oglašavanje. Analizirano razdoblje donosi podatke koji daju početni uvid u navedenu problematiku te je nadalje potrebno produbiti dobivene spoznaje istraživanjem prijelaznog razdoblja iz 19. u 20. stoljeće, kada novine postaju daleko rašireniji medij, a knjižna proizvodnja znatnija, pa se pretpostavlja da s time u skladu djeluje i knjižarska promidžba. Radu je priložena i bibliografija oglasa u navedenim novinskim naslovima.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
122-1221210-0759 - Vrednovanje knjižničnih službi i usluga: akademske i narodne knjižnice (Petr Balog, Kornelija, MZOS ) ( CroRIS)
269-2691220-1018 - Hrvatska pisana baština: teorijske tehnološke pretpostavke organizacije i zaštit (Aparac-Jelušić, Tatjana, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Osijek,
Sveučilište u Zadru
Profili:
Maja Krtalić
(autor)