Pregled bibliografske jedinice broj: 320610
Grafička vizualizacija i animacija u nastavi fizike
Grafička vizualizacija i animacija u nastavi fizike, 2007., diplomski rad, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
CROSBI ID: 320610 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Grafička vizualizacija i animacija u nastavi fizike
(Graphics, animation and visualisation in education of physics)
Autori
Zuanović, Ivana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad
Fakultet
Prirodoslovno-matematički fakultet
Mjesto
Zagreb
Datum
21.12
Godina
2007
Stranica
77
Mentor
Paar, Nils
Ključne riječi
nastava fizike; vizualizacija fizikalnih fenomena; nastava fizike; njihalo; hitac; valovi; Dopplerov efekt; Machov stožac; elektricitet
(physics education; visualization of physical phenomena; classical mechanics; pendulum; waves; Doppler effect; electricity)
Sažetak
U ovom diplomskom radu prikazane su mogućnosti rada i obrade fizikalnih tema iz područja osnovne i srednje škole kroz programski jezik Mathematica [1]. U okviru ove teme razmotrila sam neke mogućnosti grafičke vizualizacije konkretnih fizikalnih problema koji se često susreću u nastavi fizike u srednjim i osnovnim školama. Konkretni problemi rješavani su u okviru spomenutog programskog jezika koji omogućava vizualizaciju temeljnih koncepata u grafici sa širokim rasponom boja i u više dimenzija. Ovakav pristup problematici nastave fizike omogućio bi učenicima iskustveno stjecanje znanja kakvo nije moguće samo na temelju standardnih nastavnih metoda temeljenih na udžbenicima i teorijskom rješavanju fizikalnih problema. Odabrala sam niz tema koje su mi se činile najprikladnijima za prikaz vizualnih mogućnosti popraćenih zvučnim efektima. Kroz nekoliko nastavnih cjelina, počevši od mehanike unutar koje sam se posebno osvrnula i obradila njihalo i hitac, preko valova, elektromagnetizma i optike povezujući tekst, sliku i zvuk pokušala sam približiti konkretne fizikalne probleme koji se često susreću u nastavi. Najobuhvaćenija cjelina su valovi koja se prikazala kao najsugestivnija i najelastičnija upravo za ovakav oblik pristupa u nastavi. Cilj ovakvog pristupa, koji može biti samo jedan od mnogih, jest poticanje na kreativno, misleno i doživljajno usvajanje novih znanja pa i onih već usvojenih ali proširenih na jedan novi način. Isprovocirati želju i interes učenika za temu u nastavi čini se kao najveći izazov svakom profesoru koji sa strašću i predanošću radi svoj posao ili bolje rečeno obavlja svoj poziv. Ovakvo iskorištavanje svih raspoloživih resursa, može biti svakom školskom satu izazov i motivacija za ono što je najvažnije a to je kretanje naprijed i samo naprijed bez granica u stjecanju novih znanja.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Fizika