Pregled bibliografske jedinice broj: 320427
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
CROSBI ID: 320427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje
(Longitudinal analysis of students' coping with academic stress in relation to gender and health)
Autori
Brdar, Ingrid ; Lončarić, Darko
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni
Izvornik
18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja
/ Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Školska knjiga, 2007
ISBN
978-953-175-302-9
Skup
18. dani Ramira i Zorana Bujasa
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Nije recenziran
Ključne riječi
strategije suočavanja; akademski stres; spol; zdravlje
(coping strategies; academic stress; gender; health)
Sažetak
Suočavanje sa stresom nije samo odgovor na stres nego i pozitivan stil ponašanja vezan uz prilagodbu promjenama u životu adolescenata. Istraživanja pokazuju da problemu usmjereno suočavanje ima pozitivan učinak na psihološku dobrobit dok je suočavanje izbjegavanjem povezano s pojavom poteškoća u prilagodbi. Cilj: Glavni je cilj ovog rada usporediti suočavanje s akademskim stresom učenika u petom razredu s njihovim suočavanjem nakon tri godine kako bi se utvrdite moguće promjene vezane uz spol i zdravlje učenika. Metoda: Za 94 učenika (43 ženskog i 51 muškog spola) iz dvije osnovne škole prikupljeni su podaci o suočavanju s akademskim stresom, samopoštovanju, neurotizmu i zdravstvenim problemima koji su se često javljali i zbog kojih su duže izostali iz škole. Rezultati: Kod mladića su se smanjilo i suočavanje približavanjem i suočavanje izbjegavanjem, dok djevojke nisu promijenile svoj način suočavanja. Usporedbom broja zdravstvenih problema u prvom i drugom istraživanju učenici su podijeljeni u tri grupe: 1) učenike kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu, 2) učenike kojima su se problemi smanjili i 3) učenike bez zdravstvenih problema. Učenici kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu nisu promijenili način suočavanja, a njihov se neurotizam povećao. Učenici kojima su se smanjili zdravstveni problemi s vremenom su smanjili obje vrste suočavanja, a samopoštovanje im je poraslo. Učenici bez zdravstvenih problema smanjili su suočavanje približavanjem, a njihovo je samopoštovanje također poraslo.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka