Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 320427

Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje


Brdar, Ingrid; Lončarić, Darko
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 320427 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje
(Longitudinal analysis of students' coping with academic stress in relation to gender and health)

Autori
Brdar, Ingrid ; Lončarić, Darko

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana - Zagreb : Školska knjiga, 2007

ISBN
978-953-175-302-9

Skup
18. dani Ramira i Zorana Bujasa

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 13.12.2007. - 15.12.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
strategije suočavanja; akademski stres; spol; zdravlje
(coping strategies; academic stress; gender; health)

Sažetak
Suočavanje sa stresom nije samo odgovor na stres nego i pozitivan stil ponašanja vezan uz prilagodbu promjenama u životu adolescenata. Istraživanja pokazuju da problemu usmjereno suočavanje ima pozitivan učinak na psihološku dobrobit dok je suočavanje izbjegavanjem povezano s pojavom poteškoća u prilagodbi. Cilj: Glavni je cilj ovog rada usporediti suočavanje s akademskim stresom učenika u petom razredu s njihovim suočavanjem nakon tri godine kako bi se utvrdite moguće promjene vezane uz spol i zdravlje učenika. Metoda: Za 94 učenika (43 ženskog i 51 muškog spola) iz dvije osnovne škole prikupljeni su podaci o suočavanju s akademskim stresom, samopoštovanju, neurotizmu i zdravstvenim problemima koji su se često javljali i zbog kojih su duže izostali iz škole. Rezultati: Kod mladića su se smanjilo i suočavanje približavanjem i suočavanje izbjegavanjem, dok djevojke nisu promijenile svoj način suočavanja. Usporedbom broja zdravstvenih problema u prvom i drugom istraživanju učenici su podijeljeni u tri grupe: 1) učenike kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu, 2) učenike kojima su se problemi smanjili i 3) učenike bez zdravstvenih problema. Učenici kojima su se zdravstveni problemi povećali ili pojavili u osmom razredu nisu promijenili način suočavanja, a njihov se neurotizam povećao. Učenici kojima su se smanjili zdravstveni problemi s vremenom su smanjili obje vrste suočavanja, a samopoštovanje im je poraslo. Učenici bez zdravstvenih problema smanjili su suočavanje približavanjem, a njihovo je samopoštovanje također poraslo.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka

Profili:

Avatar Url Darko Lončarić (autor)

Avatar Url Ingrid Brdar (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Brdar, Ingrid; Lončarić, Darko
Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje // 18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja / Keresteš, Gordana ; Brković, Irma ; Butković, Ana (ur.).
Zagreb: Školska knjiga, 2007. (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)
Brdar, I. & Lončarić, D. (2007) Longitudinalna analiza suočavanja učenika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje. U: Keresteš, G., Brković, I. & Butković, A. (ur.)18. dani Ramira i Zorana Bujasa, Program i sažeci priopćenja.
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2007}, pages = {85}, keywords = {strategije suo\v{c}avanja, akademski stres, spol, zdravlje}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Longitudinalna analiza suo\v{c}avanja u\v{c}enika s akademskim stresom u odnosu na spol i zdravlje}, keyword = {strategije suo\v{c}avanja, akademski stres, spol, zdravlje}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Brdar, Ingrid and Lon\v{c}ari\'{c}, Darko}, year = {2007}, pages = {85}, keywords = {coping strategies, academic stress, gender, health}, isbn = {978-953-175-302-9}, title = {Longitudinal analysis of students' coping with academic stress in relation to gender and health}, keyword = {coping strategies, academic stress, gender, health}, publisher = {\v{S}kolska knjiga}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font