Pregled bibliografske jedinice broj: 320423
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu // Psihologijske teme, 16 (2007), 1; 99-120 (podatak o recenziji nije dostupan, članak, znanstveni)
CROSBI ID: 320423 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Obrasci suočavanja s neuspjehom u školi, konzumacija lakih droga i aktivnosti u slobodnom vremenu
(School failure coping patterns, light drugs consumption and extracurricular activities of high school students)
Autori
Orlić, Petra ; Brdar, Ingrid
Izvornik
Psihologijske teme (1332-0742) 16
(2007), 1;
99-120
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni
Ključne riječi
suočavanje sa stresom; lake droge; aktivnosti u slobodnom vremenu
(coping with stress; light drugs; extracurricular (free time) activities; adolescents)
Sažetak
Cilj rada bio je provjeriti klasifikaciju ispitanika u grupe s obzirom na različite obrasce suočavanja s akademskim stresom, a potom usporediti dobivene grupe prema nekim obilježjima (školski uspjeh, samopoštovanje i anksioznost, način provođenja slobodnog vremena i konzumacija nekih opojnih sredstava). U ispitivanju je sudjelovalo 270 učenika (75 muških i 192 ženska ispitanika) srednjih škola, prosječne dobi 17.19 godina. Učenici se klasificiraju u četiri grupe ovisno o načinu suočavanja s akademskim stresom. Prva grupa obuhvaća učenike koji su najviše skloni zaboravljanju kao načinu suočavanja sa stresom. Oni najviše konzumiraju alkohol, iako je razlika značajna samo u odnosu na grupu Problem i podrška, a loša ocjena za njih je manje stresna nego za većinu učenika. Učenici iz druge grupe u stresnoj su situaciji usmjereni na rješavanje problema i traženje socijalne podrške. Oni imaju najviše samopoštovanje, najmanje konzumiraju alkohol i lake droge, a više slobodnog vremena posvećuju aktivnostima vezanim uz kulturu ili druženju s braćom i sestrama. Treća grupa obuhvaća učenike koji malo koriste bilo koju strategiju suočavanja sa stresom. Njima je loša ocjena nije jako stresna, nemaju visoku anksioznost i imaju dosta visoko samopoštovanje. U slobodno se vrijeme najviše bave sportom, najmanje izlaze i malo vremena posvećuju kulturi. Za učenike u četvrtoj grupi koji najviše koriste emocijama usmjereno suočavanje i traže podršku, dobivanje loše ocjene najviše je stresno. Imaju najvišu anksioznost i najmanje samopoštovanje, najviše konzumiraju lake droge i dosta puše. U slobodno vrijeme najviše izlaze od svih učenika.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2193 - Odrednice optimalnog razvoja i psihološke dobrobiti adolescenata (Brdar, Ingrid, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka
Citiraj ovu publikaciju:
Uključenost u ostale bibliografske baze podataka::
- PsychINFO
- Sociological Abstracts
- EBSCO