Pregled bibliografske jedinice broj: 320229
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije // CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava / Mislav Polonijo (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2007. str. 73-83 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
CROSBI ID: 320229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije
(ITIL concept for implementation of IT service organization)
Autori
Kozina, Melita
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni
Izvornik
CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava
/ Mislav Polonijo - Rijeka : Case Publishing, 2007, 73-83
Skup
CASE 19 - Devetnaesto savjetovanje o metodama i alatima za razvoj poslovnih i informacijskih sustava
Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.06.2007. - 20.06.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
ITIL koncept; upravljanje IT servisima; poslovna vrijednost IT-a
(ITIL concept; IT service management; business value of IT)
Sažetak
U informacijskom društvu poslovni sustavi ulažu velike iznose u informacijsku-komunikacijsku tehnologiju (ICT) budući da različiti aspekti ove dominantne tehnologije stvaraju veliki utjecaj na poslovanje i općenito konkurentnu poziciju na tržištu. Utjecaj tehnologije inicira potrebu restruktuiranja tradicionalnih hijerarhijskih organizacija u fleksibilne organizacije temeljene na procesnom pristupu. Razvijaju se nove organizacije informacijskog doba. Primjena informatike nije više dovoljna samo na operativnoj razini, već se od ICT ulaganja očekuje i poboljšanje poslovnih procesa, povezivanje lanaca vrijednosti kao i proširenje poslovne strategije. U tu svrhu potrebno je razvijati adekvatne metode upravljanja IT-om koje će podići razinu zrelosti IT organizacije iznad tehnološke razine. Na taj način moguće je i ostvarivati veću poslovnu vrijednost IT ulaganja. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) osigurava konzistentan koncept najbolje prakse za uspostavu procesa koji upravljaju IT servisima. Ugradnjom ovog referentnog modela, IT organizacija ostvaruje ciljeve poput poboljšanja performansi poslovnih procesa podržanih IT-om, smanjenje korisničkih problema u primjeni informacijskog sustava (IS) i isporuci IT servisa, smanjenje IT incidenata i osiguranje kontinuiteta IT servisa, veće zadovoljstvo kupaca(korisnika), upravljanje promjenama i dr. U radu je opisan ITIL koncept kao i proceduralni model njegove implementacije na kojem se temelje osnovne ideje IT menadžmenta.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti
POVEZANOST RADA
Projekti:
016-0161199-1718 - Razvoj metodike za ICT menadžment (Krakar, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin