Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 320229

ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije


Kozina, Melita
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije // CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava / Mislav Polonijo (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2007. str. 73-83 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)


CROSBI ID: 320229 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije
(ITIL concept for implementation of IT service organization)

Autori
Kozina, Melita

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), stručni

Izvornik
CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava / Mislav Polonijo - Rijeka : Case Publishing, 2007, 73-83

Skup
CASE 19 - Devetnaesto savjetovanje o metodama i alatima za razvoj poslovnih i informacijskih sustava

Mjesto i datum
Opatija, Hrvatska, 18.06.2007. - 20.06.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
ITIL koncept; upravljanje IT servisima; poslovna vrijednost IT-a
(ITIL concept; IT service management; business value of IT)

Sažetak
U informacijskom društvu poslovni sustavi ulažu velike iznose u informacijsku-komunikacijsku tehnologiju (ICT) budući da različiti aspekti ove dominantne tehnologije stvaraju veliki utjecaj na poslovanje i općenito konkurentnu poziciju na tržištu. Utjecaj tehnologije inicira potrebu restruktuiranja tradicionalnih hijerarhijskih organizacija u fleksibilne organizacije temeljene na procesnom pristupu. Razvijaju se nove organizacije informacijskog doba. Primjena informatike nije više dovoljna samo na operativnoj razini, već se od ICT ulaganja očekuje i poboljšanje poslovnih procesa, povezivanje lanaca vrijednosti kao i proširenje poslovne strategije. U tu svrhu potrebno je razvijati adekvatne metode upravljanja IT-om koje će podići razinu zrelosti IT organizacije iznad tehnološke razine. Na taj način moguće je i ostvarivati veću poslovnu vrijednost IT ulaganja. ITIL (Information Technology Infrastructure Library) osigurava konzistentan koncept najbolje prakse za uspostavu procesa koji upravljaju IT servisima. Ugradnjom ovog referentnog modela, IT organizacija ostvaruje ciljeve poput poboljšanja performansi poslovnih procesa podržanih IT-om, smanjenje korisničkih problema u primjeni informacijskog sustava (IS) i isporuci IT servisa, smanjenje IT incidenata i osiguranje kontinuiteta IT servisa, veće zadovoljstvo kupaca(korisnika), upravljanje promjenama i dr. U radu je opisan ITIL koncept kao i proceduralni model njegove implementacije na kojem se temelje osnovne ideje IT menadžmenta.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Informacijske i komunikacijske znanosti



POVEZANOST RADA


Projekti:
016-0161199-1718 - Razvoj metodike za ICT menadžment (Krakar, Zdravko, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Fakultet organizacije i informatike, Varaždin


Citiraj ovu publikaciju:

Kozina, Melita
ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije // CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava / Mislav Polonijo (ur.).
Rijeka: Case Publishing, 2007. str. 73-83 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), stručni)
Kozina, M. (2007) ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije. U: Mislav Polonijo (ur.)CASE 19 Metode i alati za razvoj poslovnih i informatičkih sustava.
@article{article, author = {Kozina, Melita}, year = {2007}, pages = {73-83}, keywords = {ITIL koncept, upravljanje IT servisima, poslovna vrijednost IT-a}, title = {ITIL koncept u uspostavi servisne IT organizacije}, keyword = {ITIL koncept, upravljanje IT servisima, poslovna vrijednost IT-a}, publisher = {Case Publishing}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }
@article{article, author = {Kozina, Melita}, year = {2007}, pages = {73-83}, keywords = {ITIL concept, IT service management, business value of IT}, title = {ITIL concept for implementation of IT service organization}, keyword = {ITIL concept, IT service management, business value of IT}, publisher = {Case Publishing}, publisherplace = {Opatija, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font