Pregled bibliografske jedinice broj: 320166
Lovni turizam
Lovni turizam // Hrvatski turizam : plavo, bijelo, zeleno / Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna (ur.).
Zagreb: Institut za turizam, 2006. str. 191-214
CROSBI ID: 320166 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Lovni turizam
(Hunting tourism)
Autori
Kovačević, Branko ; Kovačević, Marina
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni
Knjiga
Hrvatski turizam : plavo, bijelo, zeleno
Urednik/ci
Čorak, Sanda ; Mikačić, Vesna
Izdavač
Institut za turizam
Grad
Zagreb
Godina
2006
Raspon stranica
191-214
ISBN
953-6145-16-2
Ključne riječi
lovni turizam, lovac turist, divljač, ekologija, potrošnja, Hrvatska
(hunting tourism, hunter tourist, wild game, ecology, spending, Croatia)
Sažetak
Hrvatski lovni turizam analizira karakteristike i trendove lovnog turizma s naglaskom na stanje hrvatske lovne ponude. Na početku se daje pregled povijesnog razvoja lovnog turizma u Hrvatskoj. Zatim se analiziraju trendovi u svijetu i Europi pri čemu se naglašava stanje lovstva u zemljama Europske unije i potrošnja europskih lovaca. Istražuju se elementi cijena i cirkulacija novca u međunarodnom lovnom turizmu te se ispituju osnovna obilježja lovnog turizma, karakteristike lovaca i kanali distribucije potrošnje lovaca turista. Istraživanja su pokazala da lovni turizam ima sezonski i elitni karakter, zahtijeva manje kapaciteta i infrastrukture i dovodi do razvoja ostalih oblika turizma. Analizira se tržište lovnog turizma, njegovi subjekti i osnovne karakteristike. Na tržištu lovnog turizma emitivne su većinom gospodarski visokorazvijene zemlje, a destinacije lovnog turizma tranzicijske i slabije razvijene zemlje. Analiza hrvatske lovno-turističke ponude pokazuje da Hrvatska kao lovna destinacija nije zadovoljavajuće pozicionirana. Lovno-turistička ponudu obilježava veliki broj neiskorištenih lovnih potencijala praćenih neprikladnim smještajnim kapacitetima i neadekvatnom ugostiteljskom ponudom pri čemu se ostvaruju znatno niži prihodi u odnosu na konkurentske zemlje. Zato je u cilju razvoja hrvatskog lovnog turizma nužno provoditi adekvatne razvojne mjere koje bi prije svega poticale razvoj prepoznatljivoga lovno-turističkog proizvoda. Razvojne mjere obuhvaćaju intenzivniju promociju lovnih destinacija, obrazovanje lokalnog stanovništva, obnovu i izgradnju adekvatnih smještajno-ugostiteljskih lovnih kapaciteta, razvoj elitnog lovnog turizma, zaštitu lovnih resursa, djelotvornu lovočuvarsku službu i poticanje transparentnog financijskog sustava u lovstvu.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Ekonomija