Pregled bibliografske jedinice broj: 320012
Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju
Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju // Psihologija i nasilje u suvremenom društvu / Vladimir Kolesarić (ur.).
Osijek: Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku, 2007. str. 205-215
CROSBI ID: 320012 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještina u školskom i organizacijskom okruženju
(Positive effects of emotional intelligence and skills in school and the organizational context)
Autori
Hajncl, Ljerka ; Takšić, Vladimir
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, pregledni
Knjiga
Psihologija i nasilje u suvremenom društvu
Urednik/ci
Vladimir Kolesarić
Izdavač
Filozofski fakultet Sveučilišta Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku
Grad
Osijek
Godina
2007
Raspon stranica
205-215
ISBN
650106
Ključne riječi
emocionalna inteligencija, pozitivni efekti, emocionalne vještine, školsko okruženje, organizacijsko okruženje
(emotional intelligence, emotional skills, positive effects, school context, organizational context)
Sažetak
Prošlo je već više od desetljeća i pol od pojave pojma emocionalne inteligencije u psihološkoj literaturi. Ona uključuje sposobnosti uočavanja i razumijevanja svojih i tuđih emocija i raspoloženja i formiranje znanja o njima što će osobi koristiti za predviđanje budućih ponašanja, te da bi se efikasnije mogli riješiti eventualni problemi i adekvatno reguliralo ponašanje. Okruglim stolom vođenim o temi « ; Pozitivni efekti emocionalne inteligencije i vještine u školskom i organizacijskom okruženju» ; željelo se ukazati na potrebu proučavanja i razvoja emocionalne inteligencije tijekom ranog obiteljskog odgoja, potrebu emocionalnog učenja u osnovnom i srednjem školovanju, te na pozitivne učinke treninga za razvoj emocionalnih sposobnosti tijekom radnog vijeka. Istraživanja ukazuju na to da učiti djecu opažanju, razumijevanju i regulaciji svojih emocija donosi napredak u rješavanju socijalnih problema, emocionalnom razumijevanju te kognitivnim vještinama vezanim za socijalno planiranje i impulzivnost, a djeca također pokazuju smanjenu razinu problematičnih ponašanja i veću razinu adaptivnih ponašanja. Mnogi programi učenja emocionalnih vještina integrirani su u školski kurikulum i usmjereni su na to da omogućavaju učenicima intenzivna i trajna iskustva izgradnje vještina emocionalne inteligencije. Odvajajući emocionalnu inteligenciju od drugih crta ličnosti i od klasične inteligencije, bilo je moguće analizirati stupanj u kojem će emocionalna inteligencija nezavisno doprinositi poslovnim kompetencijama. Rezultati ispitivanja prognostičke valjanosti pokazuju da će u određenoj aktivnosti pojedinac biti uspješan i bez visoke emocionalne inteligencije, dok će u nekoj drugoj, emocionalna inteligencija biti nužan uvjet uspješnosti. Jedinstven je zaključak da je emocionalna inteligencija važna za rukovoditelje koji su u direktnom kontaktu s radnicima. Naglašavanje važnosti emocionalne inteligencije za prilagođeno fukcioniranje pojedinca svakako pripada toj potrazi za pozitivnim u ljudskom funkcioniranju.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Psihologija
POVEZANOST RADA
Projekti:
009-0342618-2657 - Razvoj i kroskulturalna provjera konstrukta emocionalne inteligencije
Ustanove:
Filozofski fakultet, Rijeka