Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 319508

Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja


Sekulić-Majurec, Ankica
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 348-364 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)


CROSBI ID: 319508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
(The end of paradigms' war in educational researches)

Autori
Sekulić-Majurec, Ankica

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni

Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 348-364

ISBN
978-953-99167-2-3

Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske

Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje
(pedagogy; methodology; statistics; paradigms; education)

Sažetak
Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan ''ratom paradigmi''. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, ''znanstvena'' i ''humanistička'', najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u peedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)

Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Ankica Sekulić-Majurec (autor)


Citiraj ovu publikaciju:

Sekulić-Majurec, Ankica
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 348-364 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
Sekulić-Majurec, A. (2007) Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja. U: Previšić, V., Šoljan, N. & Hrvatić, N. (ur.)Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja.
@article{article, author = {Sekuli\'{c}-Majurec, Ankica}, year = {2007}, pages = {348-364}, keywords = {pedagogija, metodologija, statistika, paradigme, odgoj, obrazovanje}, isbn = {978-953-99167-2-3}, title = {Kraj rata paradigmi pedago\v{s}kih istra\v{z}ivanja}, keyword = {pedagogija, metodologija, statistika, paradigme, odgoj, obrazovanje}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }
@article{article, author = {Sekuli\'{c}-Majurec, Ankica}, year = {2007}, pages = {348-364}, keywords = {pedagogy, methodology, statistics, paradigms, education}, isbn = {978-953-99167-2-3}, title = {The end of paradigms' war in educational researches}, keyword = {pedagogy, methodology, statistics, paradigms, education}, publisher = {Hrvatsko pedagogijsko dru\v{s}tvo}, publisherplace = {Zagreb, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font