Pregled bibliografske jedinice broj: 319508
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 348-364 (predavanje, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 319508 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Kraj rata paradigmi pedagoških istraživanja
(The end of paradigms' war in educational researches)
Autori
Sekulić-Majurec, Ankica
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikša Nikola ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 348-364
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Predavanje
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
pedagogija; metodologija; statistika; paradigme; odgoj; obrazovanje
(pedagogy; methodology; statistics; paradigms; education)
Sažetak
Kraj prošlog stoljeća u metodologiji istraživanja odgoja i obrazovanja obilježio je fenomen u literaturi najčešće nazvan ''ratom paradigmi''. U radu se raspravlja o mogućem ishodu tog rata i njegovu utjecaju na razvoj pedagogije 21. stoljeća. Da bi se dobio odgovor na pitanja o mogućim putovima razvoja pedagogije 21. stoljeća i njezine metodologije, najprije se daje kratak osvrt na poimanje predmeta pedagogije i ulogu metodologije u njezinu znanstvenom utemeljenju. Zatim se elaboriraju suprotstavljene paradigme, ''znanstvena'' i ''humanistička'', najviše kroz njihove osnovne pristupe istraživanjima, kvantitativni i kvalitativni, te upozorava na nedostatnost dosljednog korištenja samo jedne od njih u peedagogijskim istraživanjima. Put pomirenja suprotstavljenih paradigmi vidi se u njihovoj komplementarnosti i posebno u njihovu ujedinjenju u jedinstvenu paradigmu kojoj je osnovna odrednica to da se u istraživanju koristi onim metodologijskim pristupom koji je za istraživanje određenog problema primjereniji, znači u ideji o utemeljenosti istraživačkog pristupa u predmetu istraživanja. Zatim se navode mogući načini ujedinjenja razmatranih paradigmi. U zaključnom dijelu iznose se neka razmišljanja o tome hoće li metodologija pedagogijskih istraživanja odigrati u toj znanstvenoj disciplini ulogu Prometeja ili djevojčice sa žigicama.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Ankica Sekulić-Majurec
(autor)