Pregled bibliografske jedinice broj: 319426
Učenje činjenjem i sudjelovanjem u zajednici profesionalnih odgajatelja
Učenje činjenjem i sudjelovanjem u zajednici profesionalnih odgajatelja // Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja / Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikola Nikša ; Hrvatić, Neven (ur.).
Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007. str. 201-214 (poster, domaća recenzija, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni)
CROSBI ID: 319426 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Učenje činjenjem i sudjelovanjem u zajednici profesionalnih odgajatelja
(Learning by doing and participating in group of professional educators)
Autori
Miljak, Arjana
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u zbornicima skupova, cjeloviti rad (in extenso), znanstveni
Izvornik
Pedagogija : prema cjeloživotnom obrazovanju i društvu znanja
/ Previšić, Vlatko ; Šoljan, Nikola Nikša ; Hrvatić, Neven - Zagreb : Hrvatsko pedagogijsko društvo, 2007, 201-214
ISBN
978-953-99167-2-3
Skup
Prvi kongres pedagoga Hrvatske
Mjesto i datum
Zagreb, Hrvatska, 19.09.2007. - 21.09.2007
Vrsta sudjelovanja
Poster
Vrsta recenzije
Domaća recenzija
Ključne riječi
dijete; učenje; prirodni razvoj; odgajatelj; stjecanje znanja; socijalna zajednica
(child; learning; natural development; educator; gaining knowledge; social community)
Sažetak
U radu se raspravlja o učenju kao socijalnom procesu koji se uspješno može odvijati u zajednici profesionalnih praktičara, odgajatelja. Taj proces Bruner naziva proces stjecanja znanja kroz djelovanje, koji ima važnu ulogu u procesu učenja, a inače je dosta zapostavljen, kako u ustanovama odgoja i obrazovanja tako i u svakidašnjem životu. S ovim radom autorica nastoji istaknuti kako malena djeca upravo na takav način uče. Sve što uče, uče na prirodan način, s lakoćom, zadovoljstvom i brzinom koju više nikad u životu ne će dostići. Ona živeći uče i uče živeći. Njima je učenja prirodna potreba ; kao što im je potrebna hrana, voda, zrak, tako im je potrebno i učenje. Zašto im mi odrasli tu potrebu ne zadovoljavamo onoliko koliko bismo trebali, zašto se ta potreba i zadovoljstvo vezano uz zadovoljenje te potrebe gubi tijekom odrastanja? Autorica nastoji obrazložiti taj problem jednim dijelom i nedostatkom znanja, kako objektivnim tako i subjektivnim. Objektivnim u smislu nedostatka suvremenih istraživanja dječjih sposobnosti i drugo, mogućnosti njihova razvoja i odgoja, posebice onda kad se odgoj i razvoj odvijaju u poticajnim uvjetima u zajednici ljudi koji se intenzivno bave djecom, koji se brinu ne samo o njihovu fizičkom razvoju nego i njihovu socijalnom, emocionalnom, intelektualnom, duhovnom - cjelokupnom odgoju i razvoju. A ako želimo primjereno djelovati, onda trebamo shvatiti i razumjeti međuigru između biologije i kulture, shvatiti i razumjeti koliki su potencijali ako se dijete razvija i odgaja u poticajnom ljudskoj zajednici.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Projekti:
130-1301761-1772 - Nove paradigme ranog odgoja (Maleš, Dubravka, MZOS ) ( CroRIS)
Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb
Profili:
Arjana Miljak
(autor)