Pregled bibliografske jedinice broj: 318855
Europske demokratske vrijednosti
Europske demokratske vrijednosti // Pedagogijska istraživanja, 1 (2004), 1; 89-103 (podatak o recenziji nije dostupan, izvorni znanstveni rad, znanstveni)
CROSBI ID: 318855 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca
Naslov
Europske demokratske vrijednosti
(European democratic values and regionalism)
Autori
Piršl, Elvi ; Vican, Dijana
Izvornik
Pedagogijska istraživanja (1334-7888) 1
(2004), 1;
89-103
Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, izvorni znanstveni rad, znanstveni
Ključne riječi
vrijednosti; vrijednosne orijentacije; održiv razvoj; politička socijalizacija; politička kultura
(values; value orientations; sustainable development; political socialization; political culture)
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati stavove srednjoškolskih učenika, njihovih roditelja i profesora prema nekim europskim vrijednostima.Prihvaćenost pojedinih europskih vrijednosti ispitana je s obzirom na spol, dob, vrstu srednje škole koju pohađaju srednjoškolski učenici, školsku spremu roditelja, regionalnu i nacionalnu pripadnost ispitanika. Uzorak čini 2143 učenika srednjih škola, 1027 roditelja srednjoškolaca te 181 profesor. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da postoji statistički značajna razlika među učenicima s obzirom na regionalnu pripadnost u stupnju pihvaćanja europskih vrijednosti. Najviši stupanj prihvaćanja iskazuju učenici Primorsko-goranske županije koji se značajno razlikuju u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti od svojih vršnjaka iz Istarske županije.Učenice starije životne dobi pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti za razliku od učenika mlađe životne dobi. Isto tako, srednjoškolke pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrijednosti u odnosu na svoje muške kolege. Postoji statistički značajna razlika između roditeja muškog i ženskog spola u stupnju prihvaćanja europskih vrednota u korist muških ispitanika koji pokazuju viši stupanj prihvaćanja europskih vrednota od ženskih ispitanika. Na kraju, dobiveni rezultati pokazuju da ne postoji statistički značajna razlika u stupnju prihvaćanja europskih vrijednosti s obzirom na spol, dob i nacionalnu pripadnost profesora srednjih škola.
Izvorni jezik
Hrvatski
Znanstvena područja
Pedagogija
POVEZANOST RADA
Ustanove:
Filozofski fakultet, Pula